شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
کارگروه شعر و ادب خوزستان در صندوق اعتباری هنر تشکیل شد

خوزستان-معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: کارگروه شعر و ادب در صندوق اعتباری هنر که پیشنهادش از سوی خوزستان تأیید شد، به دیگر استان‌ها نیز تعمیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مسلم کریمی شنبه ظهر در نشست با روسای شهرستان های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: شهرستان‌ها نقطه اتصال و ارتباط هنرمندان با صندوق اعتباری هنر برای ارائه خدمات متفاوت هستند.

وی با توضیح اینکه باید بیشتر آمار استان‌ها برای عضویت اهالی فرهنگ و هنر در صندوق اعتباری هنر براساس خرد جمعی ساماندهی شود، اظهار کرد: هدف ما شناسایی هنرمندان با توجه به پیمایش و مستندسازی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانی است تا از این طریق هنرمند واقعی در شهرستان‌ها پالایش و از خدمات حمایتی بهره‌مند شود.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر با اشاره به آغاز فرایند طرح بهبود یا ساماندهی روند اعضای صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: طرح بهبود یا ساماندهی امور هنرمندان دو مرحله دارد و در مرحله اول نظرات ادارات فرهنگ وا رشاد شهرستان‌ها، انجمن‌ها و هنرمندان را احصا می‌کنیم و فراخوان می‌دهیم که وضعیت اعضای صندوق در استان‌ها با تشکیل کارگروه بررسی شود.

کریمی گفت: در مرحله دوم طرح، به ادارات فرهنگ و ارشاد در استان‌ها یک ماه فرصت داده می‌شود تا مدارک هنرمندان را جمع‌آوری آوری و کارگروه‌ها را تشکیل داده و نتایج بررسی‌ها را به صندوق اعتباری ارسال کنند، تا تصمیم نهایی درباره این افراد گرفته شود.

کریمی با تأکید براینکه در طرح بهبود نگاه اقتصادی دخیل نیست، افزود: با توجه به حمایت مقام وزارت بر گسترش خدمات صندوق اعتباری، وظیفه ذاتی صیانت از بیت‌المال و ضایع نشدن حقوق هنرمند از طریق غیرهنرمند است.

معاون امور اعضای صندوق اعتباری هنر استمرار فعالیت هنرمندان را از اهداف اصلی طرح بهبود دانست و عنوان کرد: هدف ما حذف هنرمند نیست بلکه هنرمند غیرفعال باید تلاش کند با فعالیت مستمر و بارگذاری مدارک در صندوق، عضویت خود را فعال کند.

وی گفت: در روند جدید تصمیم گرفتیم با خرد جمعی نه شخصی کارگروه‌های تخصصی را برای آسیب شناسی دوره‌های گذشته تشکیل دهیم و استان خوزستان، پیشنهاد کارگروه شعر و ادب را داد که تصویب و این کارگروه به استان‌های دیگر تعمیم داده شد.

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست گفت: با توجه به رویکرد دولت مردمی و نگاه مثبت وزارت فرهنگ و و ارشاد اسلامی در صندوق اعتباری هنر، امروز مشکلات و دغدغه هنرمندان مرتفع شده است.

مجید منادی با اشاره به وجود ۳۰ شهرستان در استان خوزستان و تنوع و ظرفیت بالا بیان کرد: تنوع جمعیت، قومیت، اقلیم و ویژگی‌های خاص، موجب شده که خوزستان مورد توجه بیشتری قرار گیرد. و صندوق اعتباری هنر یکی از افتخارات در ادارات شهرستانی است.

منادی نظارت و رسیدگی صندوق اعتباری هنر بر عضویت اهالی فرهنگ و هنر را یکی از فرآیند بهبود صندوق دانست و افزود: قطعاً نظارت بر عملکرد استان‌ها و شهرستان‌ها در تعداد واقعی اهالی فرهنگ و هنر در عضویت صندوق و پیشبرد این فرآیند نقش مهمی را دنبال می‌کند و ما از این نظارت استقبال می‌کنیم.

وی گفت: روسای شهرستان‌ها باید فرمانداران و نمایندگان مجلس را از رسالت صندوق اعتباری هنر و تسهیلات این صندوق چون: بیمه کمک هزینه و سفر و.. را اطلاع رسانی کنند تا اهتمام ویژه‌ای نسبت به اهالی فرهنگ و هنر انجام شود.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها