شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
کتابخانه سیدالشهدای زنجان میزبان جلسات ادبی «رحیق»

زنجان- جلسات هفتگی محفل آیینی رحیق به صورت هفتگی در کتابخانه سیدالشهدا (ع) زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، سلسله جلسات محفل ادبی-آیینی «رحیق» با حضور شاعران و علاقه‌مندان عرصه شعر آیینی استان زنجان روزهای جمعه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح به میزبانی کتابخانه عمومی سیدالشهدا (ع) برگزار می‌شود.

محفل ادبی آیینی «رحیق» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در راستای ارتقای سطح فنی، محتوایی، ساختاری و غنای شعر آئینی استان زنجان افتتاح شده و تاکنون بیش از ۱۵ جلسه از سلسله جلسات محفل «رحیق» با حضور علاقه مندان شعر آیینی و مذهبی و دبیری علی حنیفه برگزار شده است.

علاوه بر این، محافل ادبی متعددی بر اساس متون ادبی کلاسیک در کتابخانه‌های عمومی استان شکل گرفته که از جمله این محافل می‌توان به سلسله نشست‌های ادبی «حکایت نی؛ شرح قصه‌های مثنوی معنوی»، «حکایت پرواز؛ شرح قصه‌های منطق الطیر عطار» و «شرح بی‌نهایت؛ شرح غزلیات حافظ» اشاره کرد.

مخاطب شعر آیینی، صرفاً خوانندگان کتابهای شعر نیستند، بلکه توده‌های عظیم مردمی‌اند که در مجالس و محافل گوناگون به آن اشعار گوش فرامی‌دهند و از این رو این شعر، یکی از پرمخاطب‌ترین انواع شعر است.

یادبود عاشقان سردار دلها در کتابخانه امام حسین (ع) زنجان

به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهادت زائرین شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم یادبود «عاشقان سردار دلها» پیرامون سخنرانی، مداحی و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا به میزبانی کتابخانه عمومی امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر مدیحه‌سرایی و مرسام عزاداری برنامه‌های فرهنگی از قبیل نقاشی برای شهدای کرمان، قصه‌گویی با موضوع سردار دلها و شهدای کرمان انجام شد.

دوازدهمین محفل شعر آیینی «إسراء» برگزار شد

در راستای گرامیداشت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و یادبود سردار شهید سیدرضی موسوی، با حضور کم نظیر اساتید شعر آئینی و مدیحه‌سرایی و جمع کثیری از شاعران آئینی استان برگزار شد.

در این مراسم قربان ولیئی عضو هیئت علمی گروه ادبیات دانشگاه زنجان، مهدی حنیفه، محمد کریمی و رضا اسمخانی از شاعران زنجانی حضور داشته و به شعرسرایی پرداختند.

استاد ولی‌الله کلامی زنجانی نیز در وصف حاج قاسم سلیمانی و حاج ناصر ولایی در خصوص شهدای مقاومت نیز به شعرخوانی پرداخت؛ مدیحه‌سرایی حاج جواد رسولی و حاج غلامرضا عینی‌فرد با توسل به مقام حضرت زهرا (س) پایان بخش این محفل بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط