دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵
فیلم انسیه شاه‌حسینی با حمایت بنیاد شهید ساخته شده است

رئیس بنیاد شهید گفت: «دست ناپیدا» اثر انسیه شاه‌حسینی با پشتیبانی مالی بنیاد ساخته شده است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران از تولید فیلم‌های اقتباسی با موضوع دفاع مقدس در چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر بیان کرد: با پنج فیلم در چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داریم. از این تعداد سه فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرد؛ فیلم‌های «دست ناپیدا» اثر انسیه شاه‌حسینی، «شورعاشقی» ساخته داریوش یاری همچنین «میرو» ساخته حسین ریگی.

وی افزود: به نظرم در جشنواره فیم فجر امسال بنیاد شهید حضور پررنگی را ثبت کرد که گزارش مفصل عملکرد فعالیت فرهنگی و هنری آن را دهه فجراعلام خواهد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره نوع حمایت بنیاد شهید از کارگردان‌های فیلم با موضوعات دفاع مقدسی، ادامه داد: بنیاد شهید در حمایت از تهیه‌کنندگان سینما، نقش حامی مالی را بازی می‌کند یا با توجه به اینکه شرکایی داریم، بخشی از هزینه‌های مالی را تامین می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی یکی از سیاست‌های بنیاد شهید را تولید مشارکتی فیلم سینمایی اعلام کرد و گفت: هدف اصلی از تولید مشارکتی فیلم سینمایی، ورود نهادهای بیشتری به این عرصه است. سال گذشته نیز بنیاد شهید با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از فیلم سینمایی «اتاقک گلی» حمایت کرد.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران سعی می‌کند، با مشارکت نهادهای مختلف در تولید آثار سینمایی فعالیت داشته باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارزیابی تولید فیلم اقتباسی با محوریت ادبیات دفاع مقدس بیان کرد: حداقل طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم، بنیاد شهید در تولید فیلم سینمایی اقتباسی براساس کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، حرکت رو به رشدی داشته است؛ افزایش فیلم‌های بنیاد از یک به پنج در دو جشنواره سی‌ویکم و سی‌ودوم، نشانه این رشد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها