چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» به چاپ بیست و پنجم رسید

کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» تالیف باقر ساروخانی از سوی انتشارات سروش به چاپ بیست و پنجم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» حاصل نزدیک به بیست وپنج سال آموزش و پژوهش باقر ساروخانی درباره جامعه‌شناسی خانواده در ایران است. متن آن نیز به گونه‌ای نوشته شده است که علاوه بر اینکه مناسب دانشجویان است، برای علاقمندان به جامعه‌شناسی نیز می‌توانند مفید باشد.

کتاب با مفهوم ازدواج و تطور آن در طول تاریخ آغاز می‌شود. در فصل دوم به همسان همسری به عنوان قاعده‌ای جهانی برای همسرگزینی پرداخته شده است. انواع صُوَر ازدواج مبحث فصل سوم کتاب است. در فصل چهارم موضوع گزینش همسر و علایق فردی و حد والدین مطرح شده است. ازدواج در ایران امروز در فصل پنجم تحلیل شده است. فصل ششم درباره خانواده و انواع آن و نظریه‌های مربوط به آن است. فصل هفتم درباره حیات خانواده و عوامل مؤثر بر آن (اشتغال زن و خانواده) بحث و بررسی کرده است و فصل هشتم به انواع خویشاوندی از حیث جامعه‌شناختی پرداخته است. کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» همچنین ضمیمه‌ای دارد درباره کاربرد جامعه‌شناسی خانواده در گروه‌های ویژه (عشایر ایران).

از باقر ساروخانی بیش از ۱۹۰ کتاب، مقاله، تحقیق به زبان‌های فرانسه، انگلیس و فارسی از جمله کتاب روش‌های تحقیق (۵ جلد)، جامعه‌شناسی خانواده (۴ جلد)، جامعه‌شناسی ارتباطات (۱۲ جلد)، و… به چاپ رسیده که بعضی از آثارش به عنوان کتاب نمونۀ سال پذیرفته شده است.

چاپ بیست و پنجم کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی خانواده» در ۳۳۰ صفحه و به قیمت ۲۳۰ هزار تومان توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط