سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
اصلی‌ترین هدف طرح کانون مدرسه ترویج فرهنگ مطالعه است

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: اصلی‌ترین خدمات کانون مدرسه کتاب و کتابخوانی است.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای استفاده از ظرفیت‌های مشترک کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش طرح کانون مدرسه در استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ نوع فعالیت در قالب طرح کانون مدرسه اجرایی می‌شود، افزود: از جمله برنامه‌هایی که در قالب این طرح اجرا می‌شود شامل قصه‌گویی، خطاطی، نقاشی، ایده پردازی و نمایشنامه خوانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اضافه کرد: شیوه اجرای طرح کانون مدرسه طوری است که در ساعت غیردرسی اجرایی شود و در قالب آن دانش‌آموزان با فعالیت‌های کانون آشنا شوند.

عیسی‌خانی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شده و طبق تفاهم نامه در مدت سه سال اجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح دانش‌آموزان در قالب یک بازدید یک روزه در مراکز کانون حضور یافته و یک روز را در فضای کانون سپری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از ابتدای سال با استقبال خوبی از سوی دانش‌آموزان مواجه شده است، گفت: علاوه بر برنامه‌های پیش‌بینی شده یک سری برنامه‌ها هم به صورت ابتکاری از سوی مراکز کانونی اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: برای مثال در برنامه بازدید دانش‌آموزان از مرکز علوم و نجوم مطالب علمی آموزش داده شده و در بازدید از مراکز کانونی یک سری برنامه‌های فرهنگی دیگر اجرا می‌شود.

عیسی ‎خانی تصریح کرد: برای ماندگار شدن این طرح در ذهن دانش‌آموزان یک سری کتاب‌های ویژه سن کودک و نوجوان با مشارکت موزش و پرورش به دانش‌آموزان اهدا شده و زمینه عضویت آنها در مراکز کانونی فراهم می‌شود تا نسبت به استعدادسنجی هم اقدام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط