دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
بیشترین آثار ارسالی به جایزه منزوی در بخش شعر فارسی است

زنجان- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی بیشترین آثار ارسالی به جایزه غزل منزوی در حوزه شعر فارسی بوده است، اضافه کرد: بر اساس آمارهای احصاء شده یک هزار و ۳۴۶ اثر در این حوزه ارسال شده بود که بیش از نیمی از آثار ارسالی را شامل می‌شود.

ایرانه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: دومین دوسالانه غزل حسین منزوی ۲۸ دی ماه امسال با حضور عبدالجبار کاکایی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دومین دوسالانه غزل حسین منزوی شاهد استقبال بی نظیر شاعران و نویسندگان برای حضور در این جشنواره بودیم، اضافه کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر از سوی ۴۲۲ نفر ارسال شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۷۸ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره مرد هستند، گفت: تعداد زنان شرکت کننده نیز ۱۴۴ نفر است.

حیدری با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی بیشترین آثار ارسالی در حوزه شعر فارسی بوده است، اضافه کرد: بر اساس آمارهای احصا شده یک هزار و ۳۴۶ اثر در این حوزه ارسال شده بود.

وی با اشاره به اینکه تعداد آثار شعر ترکی نیز ۱۲۵ مورد بوده است، گفت: همچنین تعداد شعر فارسی ویژه ۱۱۱ مورد و تعداد شعر ترکی ویژه نیز ۷ مورد بود.

حیدری همچنین تعداد کتاب غزل ارسالی به این جشنواره را ۸۶ جلد اعلام کرد و افزود: تعداد کتاب عادی ارسالی ۲ مورد و تعداد پایان نامه‌های ارسالی نیز ۷ مورد بود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش غزل نیز آثار خوبی ارائه شده است، گفت: در این بخش ۲۲ مقاله هم به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه آثار توسط یک تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی شده است، افزود: در مراسم اختتامیه آثار برتر در هر بخش معرفی و با اهدای جوایز و تندیس جشنواره از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

حیدری گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده چند برنامه جانبی نیز در قالب کارگاه شعر و غزل برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط