شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
داوری دوسالانه حسین منزوی الکترونیکی انجام می‌شود

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت پنج گروه برای داوری آثار ارسالی به دوسالانه حسین منزوی گفت: داوری این دوره به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

امرالله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: طبق بررسی صورت گرفته در این دوره از دوسالانه حسین منزوی شاعران و نویسندگان ۱۳۵ شهر در این رویداد شرکت کرده‌اند که در کل آثار رسیده نسبت به دوره قبل ۳ برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد شرکت کننده در این رویداد ۵۰۰ نفر است، اضافه کرد: اغلب شرکت کنندگان در این رویداد از بین مردان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به دریافت یک هزار و ۷۰۰ اثر در بخش تک اثر فارسی و ترکی بیان کرد: بیشترین آثار مربوط به تک اثر فارسی است.

حسنی همچنین از ارسال ۷۵ کتاب غزل توسط شاعران هم خبر داد و گفت: در این بخش نیز شاهد رشد چشمگیری به لحاظ تعداد آثار ارسالی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش ویژه جشنواره یعنی خانواده و هویت ایرانی نیز ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است، اضافه کرد: در حال حاضر جشنواره در مرحله داوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام اینکه روند داوری توسط ۵ گروه در حال انجام است، افزود: امسال در اقدامی نوین داوری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این موضوع در سرعت اطلاع رسانی کمک خواهد کرد.

جوایز بخش کتاب (مجموعه غزل، کتب پژوهشی، پایان نامه و مقاله) شامل برگزیده نخست مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۷۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۵۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است.

جوایز بخش تک اثر نیز شامل برگزیده اول مبلغ ۸۰ میلیون ریال، برگزیده دوم مبلغ ۶۰ میلیون ریال، برگزیده سوم مبلغ ۴۰ میلیون ریال و شایسته تقدیر ۲۰ میلیون ریال تعیین شده است؛ در بخش ویژه نیز هیات داوران به سه اثر برگزیده مبلغ ۵۰ میلیون ریال اهدا خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط