جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
پیگیری برای ایجاد خانه غزل در زنجان

زنجان- استاندار زنجان با تأکید بر اینکه انجام کارهای فرهنگی از اولویت‌های استان است، گفت: ایجاد خانه غزل را پیگیری می‌کنیم.

محسن افشارچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: زنجان مهد پرورش عالمان و مشاهیری است که نام آنها در تاریخ ماندگار شده است.

وی با اشاره به اینکه به ویژه در حوزه ادبیات استان زنجان از حضور مفاخر تاثیرگذاری بهره مند است، افزود: یکی از مفاخر زنجان حسین منزوی است که در غزل سرآمد است.

استاندار زنجان با اشاره به برگزاری جایزه ادبی غزل حسین منزوی به منظور شناساندن فعالیت‌های این شاعر گفت: آنطور که گزارش شده استقبال از برگزاری این جشنواره مطلوب بوده است که مایه خرسندی است.

افشارچی با تأکید بر حمایت از شاعران و اهالی ادب و فرهنگ و هنر بیان کرد: در همین راستا پیشنهاد در حوزه ایجاد خانه غزل در زنجان شده است که پیگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز فرهنگی و هنری یکی از اولویت‌های استان است، گفت: احیای سینماها، ایجاد مراکز فرهنگی و هنری از جمله کتابخانه از اولویت‌های استان است.

پیگیر اختصاص اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی

استاندار زنجان همچنین درباره افزایش سرانه کتابخانه‌ای استان نیز گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری پیگیر اختصاص اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی بودیم که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی افزود: هرچند امروز تمام تلاش دولت برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است اما نباید فراموش شود مبنای انقلاب اسلامی مسائل فرهنگی بوده است.

وی هزینه در بخش فرهنگ را نوعی سرمایه گذاری دانست و بیان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با تبیین کارهای فرهنگی به نتیجه خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • ناهیدمیرزاخانی US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    سلام،بسیارعالی،احسنت برشما.امیدوارم بزودی انجام گرددوموفق باشید.
  • محمدحسین IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    چه‌قدر خوب! زنده باد! ✌🌱🇮🇷

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط