یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
جلد هشتم «موزه‌گردی با پیکاسو» اثر محمدرضا مرزوقی منتشر شد

جلد هشتم «موزه‌گردی با پیکاسو» با عنوان «با دوبوفه در ایستگاه قطار مونپارناس» به قلم محمدرضا مرزوقی و تصویرگری فرهاد مُفَوَّز از سوی انتشارات کیوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در معرفی این اثر آمده است: «نوشته‌ها و تصاویری روی دیوارهای کوچه نقش بسته که برای آوین و آروین تازگی دارد. مثل همه اتفاقات دیگری که اولین‌بار است تجربه می‌کنند و برایشان تازه است. هر چند تجربه‌های تازه گاهی باعث ترس‌شان نیز می‌شود و مجبورند دائم مراقب خودشان باشند. آن‌ها به دیدن پیکاسو می‌روند؛ چون فکر می‌کنند برخی نوشته‌ها و اشکال روی دیوار موزه نیز کار پیکاسو است. اما او آن‌ها را سوار اتوبوسی کج‌ومعوج می‌کند که مسافرانش نیز کج‌ومعوج هستند و یک نقاش و مجسمه‌ساز پیر روی صندلی آخرش نشسته است.

نام او ژان دوبوفه است. او بچه‌ها را سوار قطار مونپارناس می‌کند و به سفری به دور و اطراف می‌روند و یکی از عجیب‌ترین بناهای معماری را که خود ساخته است و شبیه یک قلعه پنیری است است به آن‌ها نشان می‌دهد. بعد از گردشی در قلعه پنیری و دیدن مجسمه‌های کج‌ومعوج و عجیب‌وغریب با هم به کوچه‌پس‌کوچه‌های پاریس برمی‌گردند و با هنر اعتراضی و نقاشی خیابانی آشنا می‌شوند.».

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

وسطِ حیاط بزرگ، ساختمانی با شکل و شمایلِ دیوارهای حیاط و به همان اندازه کج‌ومعوج ساخته شده بود. آروین از دور به ساختمان اشاره کرد و از دوبوفه پرسید: «اون یه سفینه‌ی فضاییه؟»

دوبوفه، که آهسته‌آهسته جلو می‌آمد، گفت: «اون بخش اصلی این ساختمونه.»

آوین پرسید: «یعنی کلِ این ساختمون رو شما نقاشی کردین؟»

دوبوفه ابرو بالا انداخت و با لحنی که معلوم بود بهش برخورده، گفت: «من نه‌تنها طراح این ساختمونم که اون رو مهندسی کردم و گفتم که از چه موادی ساخته بشه. بعد که ساخته شد تازه شروع کردم روی دیوارهای اون تخیلات کودکانه‌ی خودم رو نقاشی کردم.».

جلد هشتم «موزه‌گردی با پیکاسو» با عنوان «با دوبوفه در ایستگاه قطار مونپارناس» به قلم محمدرضا مرزوقی و تصویرگری فرهاد مُفَوَّز در ۸۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای صد هزار تومان از سوی انتشارات کیوی (واحد کودک و نوجوان انتشارات کاگو) برای گروه سنی بالاتر از ۹ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط