دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
 «نامزد گلوله‌ها» قلمی ظریف و شاعرانه دارد

محسن مومنی شریف؛ نویسنده و رئیس سابق حوزه هنری گفت: کتاب‌های زیادی درباره حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است، اما دو کتابی که من خواندم و پسندیدم؛ نخست کتاب «نامزد گلوله‌ها، سفری به زندگی شهید قاسم سلیمانی» به قلم مرتضی سرهنگی و «سرباز قاسم سلیمانی به روایت مصطفی رحیمی» است.

محسن مومنی شریف؛ نویسنده و رئیس سابق حوزه هنری به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب‌های زیادی درباره حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است، اما دو کتابی که من خواندم و پسندیدم؛ نخست کتاب «نامزد گلوله‌ها، سفری به زندگی شهید قاسم سلیمانی» به قلم مرتضی سرهنگی و «سرباز قاسم سلیمانی به روایت مصطفی رحیمی» است.

او افزود: در کتاب «من نامزد گلوله‌ها هستم» در قالب سفری کوتاه از یک صبح در قنات‌ملک تا نیمه‌شبی سرد در فرودگاه بغداد، ما با زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی آشنا خواهیم شد. کتاب با اشاره آغاز می‌شود که مقدمه کتاب است و بابی به مقصود و منظور این نوشتار. به مانند نقشه راهنمایی در این سفر. اشاره دل‌نوشته‌ای است که از چرایی این اثر می‌گوید و البته از نام کتاب و از اندازه سفر.

 «نامزد گلوله‌ها» قلمی ظریف و شاعرانه دارد

این نویسنده عنوان کرد: مرتضی سرهنگی با قلمی خاص نگاه لطیفی به حاج قاسم از تولد تا شهادت دارد. او نگاه خیلی ظریفی را با قلم شاعرانه به انسانی دارد که مظهر اقتدار ماست.

محسن مومنی‌شریف بیان کرد: کتاب دیگر، «سرباز قاسم سلیمانی به روایت مصطفی رحیمی» شرح می‌دهد که چطور حاج قاسم سلیمانی به یکی از اثرگذارترین چهره‌های سیاسی و نظامی معاصر تبدیل شد. کتابی که به روایت زندگی شهید قاسم سلیمانی از زمان تولد تا شهادتش می‌پردازد، اما روایت‌های مستندی که در این کتاب وجود دارد نمی‌توان تنها به خواندن زندگی‌نامه یک فرمانده تعبیر کرد. در این کتاب در واقع به نوعی بخش‌هایی از تاریخ را می‌خوانیم. تاریخی که قاسم سلیمانی هم به نوعی بخشی از آن بوده و گاه ردپا و بهتر بگوییم سایه‌اش در این مقاطع محسوس است.

او ادامه داد: در عین حال کتاب کاملی است که اگر کسی بخواهد درباره حاج قاسم رمان بنویسد یا فیلم بسازد می‌تواند به این منبع کامل مراجعه کند و حتی گاهی روایت‌های متناقض را هم می‌شود با استناد به این کتاب پاسخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها