یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
ده عنوان از کتاب‌های نشر ۲۷ بعثت رونمایی شد

مراسم رونمایی از ده عنوان جدید نشر ۲۷ بعثت و کنگره ۲۴هزار شهید پایتخت در سالن شهدای گمنام استانداری تهران برگزار شد.

سرویس مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ده عنوان کتاب جدید نشر ۲۷ بعثت در کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت، امروز دهم دی‌ماه در سالن شهدای گمنام استانداری تهران رونمایی شدند.

در این مراسم که با حضور سرداران لشکری و کشوری و جمعی از نویسندگان و فعالان رسانه برگزار شد از کتاب‌های «آسمان‌شناس؛ سرگذشت و خاطرات شهید حسن آبشناسان» به قلم مشهود گودرزی‌نژاد و وحید احمدی، «ماه تمام؛ سرگذشت‌نامه مستند معلم بسیجی شهید محمدابراهیم همت» به قلم گل‌علی بابایی‌، «فرهنگنامه شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ» به کوشش رحیم مخدومی و جمعی از نویسندگان، «زخم پاییز؛ روایتی از زندگی شهید مدافع امنیت پوریا احمدی» به قلم فائزه طاووسی‌، کتاب «ترور در تهران» به قلم محمد گرشاسبی و سعید زاهدی، «عروج از شاخه زیتون؛ روایت‌هایی درباره زندگی احمد متوسلیان از کودکی تا اسارت» به قلم جواد کلاته عربی، «عطر دل انگیز؛ مجموعه بیانات و جلسات حضرت امام خمینی (ره) و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب در رابطه با رزمندگان لشکر همیشه پیروز ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)»، «‌ماجرای امروز؛ ماجرای حماسه و شهادت شهدای مدافع امنیت» به قلم سمیه عظیمی ستوده، «راه خون؛ یادداشت‌های روزانه سرلشکر پاسدار شهید غلام‌رضا صالحی» به قلم احمد دهقان و «قهوه تلخ در مرصاد؛ خاطرات تلخ و شیرین مدافعان سلامت در نبرد با کرونا» به قلم مهدی عجم رونمایی شد.

علیرضا فخاری؛ استاندار تهران ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س)، گفت: امروز ما برای آنچه که به‌عنوان دستاوردهای حاصل از تلاش‌های فرهنگی که با حمایت فرمانده سپاه محمد رسول‌الله و نشر ۲۷ بعثت دور هم جمع شدیم تا برای ثبت جایگاه شهدا در قالب کتاب ثبت و ضبط شده، تلاش کنیم.

وی افزود: امروز برای ثبت در تاریخ ما باید تلاش مضاعفی کنیم که آنچه از شهدا به یادگار مانده، روشنایی‌بخش باشد. رهبر معظم فرمودند اینها ستاره‌اند. حقیقتاً در آسمان دین‌داری و بصیرت افزایی ما را حمایت می‌کنند. این مقام ماندگار شده که همواره بابرکت است. این شهدا بدون منت و چشم‌داشت و در مسیر الی الله قرار داشتند. امروز تکلیف برای باقی ماندگان است که به‌عنوان امانت مهم به نسل بعدی منتقل کنند.

امیر سرتیپ دوم محمدرضا فولادی؛ رییس سازمان حفظ و نشر آثار ارتش گفت: کتاب «آسمان شناس» روایت زندگی شهید آبشناسان است. شهید حسن آبشناسان ده سال در محله امامزاده یحیی زندگی کرد و سپس با خانواده به نازی‌آباد رفتند. پس از دوران تحصیلی به طور اتفاقی وارد دانشگاه افسری می‌شود. در سال ۱۳۴۱ ازدواج می‌کند و پس از آن به اهواز نقل مکان می‌کند. سال ۱۳۵۵ به اسکاتلند می‌رود و در مسابقات ورزشی مدال می‌گیرد. در سال ۱۳۵۸ فرمانده تیپ ۲۱ حمزه سیدالشهدا می‌شود. پس از آن و بلافاصله به کردستان اعزام می‌شود و با شهید کاوه و شهید بروجردی هم‌رزم می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: شهید آبشناسان پس از کردستان به مناطق جنوبی رفته و آموزش‌های چریکی را به رزمندگان شروع می‌کند. در روزهای آغاز جنگ به قدری مشهور می‌شود که صدام برای سرش جایزه تعیین می‌کند.

رحیم مخدومی؛ گردآورنده کتاب «فرهنگ‌نامه شهدای فرماندهی انتظامی» در ادامه گفت: این کتاب به همت ۳۰ نفر گردآوری شد. کتاب در جلد بعدی تکمیل‌تر خواهد شد. آماری که نشان دادند حدود ۲۵۰ هزار شهید بود. طبیعی است که درباره تک‌تک اینها نمی‌شود کتاب نوشت. شاید تنها راه اینکه ما از هر شهید خاطره‌ای داشته باشیم، نوشتن همین کتاب‌های تجمعی است.

سردار حسن حسن‌زاده ضمن گرامیداشت کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که ما تا ابد مدیون خانواده شهدا هستیم. تأکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن سیره شهدا و انتقال آن به نسل آینده است. ایشان تأکید دارند که آثار هنری مانند فیلم و سریال و کتاب برای شهدا تولید شود.

وی افزود: در کنگره شهدا، ما بنا داریم تا هزار کتاب تولید کنیم. با یازده عنوان کتابی که امروز رونمایی شد، موفق شدیم تاکنون حدود صد عنوان را منتشر کنیم. کتاب‌های امروز شهدای بسیج و سپاه و ارتش و ترور و شهدای سلامت را پوشش می‌دهند.

سردار حسن‌زاده با اشاره به اینکه در تهران ۶۰۳ محل شهادت داریم بیان کرد: شهدای ترور خیلی مظلوم هستند. در همین تهران ۶۰۳ محل شهادت شهدای ترور را داریم که به همت شهرداری تهران نمادهایی در این مشاهد قرار می‌گیرد.

در پایان مراسم از یازده عنوان کتاب رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها