شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کتاب «از علم و دین تا رویکرد دینی به علوم»  منتشر شد

کتاب «از علم و دین تا رویکرد دینی به علوم» از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «از علم و دین تا رویکرد دینی به علوم» به تحولات تاریخی رابطه علم و دین می‌پردازد و علاوه بر نشان دادن آن‌ها انواع این رابطه‌ها و مستندات را مورد بحث قرار می‌دهد. در بخشی از کتاب بررسی می‌شود که تا چه حد می‌توان از علم دینی و سایر وجوه آن سخن گفت. برخی رویکردها به علم دینی ارزیابی می‌شود و مشکلات آن‌ها بازنموده می‌شود و سپس نظریه‌ای برای آن تحت عنوان رویکرد اسلامی به علوم ارائه می‌شود. از آنجا که این رویکردها مورد انکار برخی منتقدان بوده است انتقادهای آنان و پاسخ‌های نویسنده به آنها نیز در این کتاب به تفصیل آورده شده است. نهایتاً چند نمونه از این نوع رویکرد اسلامی به علم نیز با ویژگی‌های آنها نشان داده می‌شود.

«مناسبات علم و دین»، «نمونه‌های عملی از کاربست رویکرد اسلامی به علوم»، «سیاست‌گذاری در حوزه علم دینی»، «راهکارهای عملی برای ارتقای اخلاقی دانشجویان پزشکی»، «شاخصه‌هایی برای نگرش اسلامی در طب» و «تاملی در ابعاد مختلف تحول در علوم انسانی» از جمله موضوعاتی است که در کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب «از علم و دین تا رویکرد دینی به علوم» نوشته حمیدرضا آیت‌اللهی توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ۳۲۷ صفحه و به قیمت ۱۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط