شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
رئیس بنیاد ایران‌شناسی به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند

آذربایجان‌غربی - سرپرست بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان غربی گفت: محمد حسین رجبی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور و دستیار ویژه امور ایران‌شناسی و هویت ملی وزیر کشور ۱۰ دی‌ماه به آذربایجان‌غربی خواهد آمد.

سعید عضدالدینی ملکی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: محمد حسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی و دستیار ویژه امور ایران‌شناسی و هویت ملی وزیر کشور ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در سفر یک‌روزه خود به آذربایجان‌غربی خواهد آمد.

ملکی گفت: دیدار با حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، دیدار با علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه و عقد تفاهم‌نامه پژوهشی، دیدار با مهدی‌زاده، شهردار ارومیه و برخی مدیران کل از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه محمد حسین رجبی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور است.

وی افزود: همچنین محمد حسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور و دستیار ویژه امور ایرانشناسی و هویت ملی وزیر کشور در سفر یک روزه خود نشست خبری با محوریت هویت ملی تشکیل خواهد داد.

ملکی جلب مشارکت و هم‌فکری اعضیا هیئت علمی دانشگاه در تخصصهای مرتبط در تدوین اولویت‌های بنیاد، همکاری در زمینه اجرای پروژه های تحقیقاتی استادان و دانشجویان، ایجاد کرسی ایران شناسی و ارائه دروس مربوط به بحث ایران‌شناسی و عقد قراردادهای پژوهشی با دانشگاه به منظور اجرای پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز بخش‌های مختلف بنیاد را از جمله تعهدات بنیاد ایران‌شناسی در این تفاهم نامه عنوان کرد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند

بیش از ۴ هزار جلد کتاب تخصصی در بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان‌غربی نگهداری می‌شود

ملکی با بیان اینکه بنیاد ایران‌شناسی نهادی پژوهشی و تحقیقاتی وابسته به نهاد ریاست جمهوری است، گفت: بنیاد ایران‌شناسی با اهداف علمی و پژوهشی از جمله ایجاد محیط مناسب برای مطالعه و بهره‌گیری فرهیختگان استانی، دانش‌پژوهان و دانشجویان علاقه‌مند به امور فرهنگی و تمدنی استان آذربایجان‌غربی، هماهنگ کردن پژوهش‌های مربوط به استان، بالابردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم استان از پیشینه تاریخی تمدنی و فرهنگ ایران و تقویت حس میهن‌پرستی و آرمان‌خواهی مردم استان و تحکیم ارکان هویت ملی و اسلامی و مقاومت در برابر جلوه‌های گوناگون پنهان و آشکار تهاجم فرهنگی بیگانه و ایجاد کتاب‌خانه تخصصی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد.

سرپرست بنیاد ایران‌شناسی شعبه آذربایجان‌غربی گفت: دربنیاد ایران‌شناسی شعبه آذربایجان‌غربی درحال حاضر بیش از ۴ هزار جلد کتاب تخصصی استان، ۱۰ هزار جلد فایل کتابی و نزدیک به ۷ هزار عکس و سند نگهداری می‌شود.

ملکی افزود: منابع کتابخانه مورد استقبال دانشجویان رشته‌های معماری، شهرسازی و مرمت از دانشگاه‌های مختلف در استان و استان‌های همجوار بوده است، استفاده دانشجویان در مقاطع مختلف تخصصی همچون دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی (داخل استان، استان‌های همجوار و خارج از کشور) از منابع این مجموعه و تولیدات علمی حاصل از آن دلیلی بر تخصصی بودن این کتابخانه است.

به گزارش ایبنا؛ نیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان غربی دو سال پس از تاسیس آن در سال ۱۳۷۸ در مرکز استان تاسیس شد و این مرکز همه روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۴:۳۰ در خیابان شهید امینی نرسیده به استانداری کوی امیر فرزانه پلاک ۲۱ پذیرای محققان و دانشجویان و استاتید بوده و شماره تماس ۰۴۴-۳۳۴۴۷۳۲۹ نیز پاسخگوی سؤالات عموم علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها