چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
استقبال از کلاس‌های آموزش زبان فارسی در ارمنستان

یکی از مسئولان مدرسه شماره ۲۰۰ ایروان گفت: استقبال از کلاس‌های آموزش زبان فارسی در این مدرسه رشد چشمگیری داشته است به طوری که والدین دانش‌‎‌آموزان، درخواست‌های مکرر برای توسعه آموزش زبان فارسی دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در ادامه حضور عالی‌ترین مقامات سیاسی و فرهنگی کشورمان در مدارس ارمنستان به منظور تقویت، گسترش، توسعه و بهبود زبان‌آموزی زبان فارسی در مدارس این کشور، مهدی سبحانی، سفیر و محمد اسدی موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان از مدرسه شماره ۲۰۰ ایروان بازدید کردند.

در این بازدید که با استقبال گرم دانش‌آموزان و مسئولان مدرسه و آموزگاران آن روبه‌رو شد، سرود ملی ایران و ارمنستان توسط زبان‌آموزان فارسی اجرا شد و سپس میهمانان ایرانی از بخش‌های مختلف این مدرسه بازدید کردند.  در ادامه، نمایش ایرانی «چوپان دروغگو» توسط جمعی از دانش‌آموزان به اجرا درآمد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

پس از آن، یکی از معلمان به بیان روش تدریس خود پرداخت و در ادامه در جلسه‌ای با حضور مسئولان و معلمان فارسی‌آموز و سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان، مشکلات و مسائل این مدرسه به ویژه کلاس‌های آموزش زبان فارسی بررسی شد.

در این دیدار مسئولان مدرسه، برای بهبود آموزش زبان فارسی، خواستار ایجاد انگیزه در دانش آموزان شدند و برگزاری المپیادهای مختلف و مسابقات بین دانش‌آموزان فارسی‌آموز را از جمله این انگیزه‌ها عنوان کردند.

یکی از مسئولین این مدرسه با اشاره به افزایش چشمگیر استقبال دانش‌آموزان از کلاس‌های آموزش زبان فارسی گفت: پیش از این تنها در کلاس‌های محدودی آموزش زبان فارسی برگزار می‌شد ولی با توجه به نقش مهم والدین دانش‌‎‌آموزان، درخواست‌های مکرر آنان بر توسعه آموزش زبان فارسی در مدارس ارمنستان است. با توجه به نقش مهم ایران در همراهی و حمایت از ملت و دولت ارمنستان، آموزش زبان فارسی توسط دولت در مقاطع پنجم تا نهم اجباری است و خانواده‌ها نیز بسیار علاقه‌مندند که فرزندانشان زبان فارسی را بیاموزند.

سفیر کشورمان با توجه به درخواست مسئولان مدرسه برای افزایش ساعت آموزش زبان فارسی قول مساعد هرگونه همکاری در این زمینه و گفت‌وگو با مقامات ارمنی را در این خصوص داد و ضمن تقدیر از زحمات کادر آموزشی این مدرسه، با هرگونه همکاری در فراهم شدن مقدمات برگزاری المپیاد زبان فارسی و نیز برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و اعزام معلمان و دانش‌آموزان برتر به ایران برای آشنایی بیشتر با زبان فارسی با همکاری سفارت ایران و مدیریت رایزنی فرهنگی، موافقت کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها