شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
«دوره دوم حکومت پهلوی دوم» و «ملی شدن صنعت نفت» بررسی می‌شود

برنامه «کتاب فرهنگ»، امروز به بررسی «دوره دوم حکومت پهلوی دوم» و «ملی شدن صنعت نفت» اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برنامه «کتاب فرهنگ»، امروز به بررسی «دوره دوم حکومت پهلوی دوم» و «ملی شدن صنعت نفت» اختصاص دارد. این برنامه امروز دوم دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰ به مدت حدود ۶۰ دقیقه با موضوع «دوره دوم حکومت پهلوی دوم (۱۳۳۲_۱۳۲۵) و مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت و کودتای ۲۸ مرداد پخش می‌شود.

در برنامه «کتاب فرهنگ»، احمد ابوحمزه، پژوهشگر تاریخ و عضو هیئت علمی دانشگاه به عنوان کارشناس حضور دارد و به بررسی ابعاد مختلف از موضوع برنامه می‌پردازد.

معرفی و خوانش کتاب علی جویا در بخشی با عنوان «شابِک» و بخش اطلاع‌رسانی رویدادها و تازه‌های نشر برای علاقه‌مندان حوزه کتاب و کتابخوانی به همت فاطمه محمدیان‌فر از بخش‌های دیگر این برنامه است.

«اصلاح طلبی ناکام» کتابی است که در این برنامه معرفی می‌شود و با عباس نعیمی جورشری نویسنده و مؤلف این کتاب در ارتباط تلفنی گفت‌وگو می‌شود.

استبداد، اصلاحات و اصلاح‌گر و اصلاحگران را پذیرا نیست، چه استبداد سنتی باشد چه استبداد مدرن و… اصلاح‌طلبان ناکام نیم نگاهی است به کوشش‌های قائم مقام فراهانی، میرزا تقی‌خان امیرکبیر، سیدحسن مدرس، محمد مصدق و سیدحسین فاطمی در روند اصلاحات، استقلال و آزادی ایران با اشاره‌هایی به نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت و بالاخره حقیقتی که به مسلخ مصلحت برده می‌شود.

«کتاب فرهنگ» از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی فاطمه محمدیان‌فر با همراهی گویندگی و نویسندگی علیرضا تابان و هماهنگی مجید ابراهیمی و گزارشگری حمیرا فراتی، شنبه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها