شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار گامی موثر در راستای اجرای عدالت فرهنگی است

آذربایجان‌غربی - رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد گفت: راه اندازی کتابخانه‌های سیار گامی موثر در راستای اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حسن سالاری، صبح شنبه، در پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در مورد احداث کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالا، گفت: با توجه به محدودیت‌های مالی دولتی برای احداث کتابخانه مستقر و یا ایجاد کتابخانه سیار در این مناطق نیازمند همکاری و همراهی خیرین نیک اندیش هستیم.

سالاری تصریح کرد: راه اندازی کتابخانه‌های سیار گامی موثر در راستای اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی مردم است و با احداث کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالا با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و خیرین، می‌توانیم زمینه‌های مطالعه را بیشتر فراهم کنیم و دسترسی مردم به کتاب را آسان‌تر کنیم.

خسرو کردپور، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه کتابخانه‌ها گفت: با توجه به علاقه مردم به علم و معرفت، شایسته است مسئولین توجه بیشتری به تقویت برنامه‌ها و فعالیتهای کتابخانه‌ای و نیز جذب مخاطب به کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای دانش و آگاهی در تمامی نقاط شهرستان، گفت: یکی از عوامل موثر و مهم در پیشبرد این هدف، استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های سیار است.

کردپور بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و حضور خیرین و همراهی دیگر سازمان‌های اجرایی را از جمله عوامل پیشبرنده اجرای عدالت فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخودار و محروم دانست.

به گزارش ایبنا؛ ایجاد کتابخانه سیار در مناطق محروم مهاباد، اختصاص زمین برای احداث کتابخانه‌های جدید از طریق خیرین یا مسکن و شهرسازی و برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان از مصوبات این جلسه بود. در پایان جلسه، هر یک از اعضا به ارائه نظر و راهکار جهت همکاری با کتابخانه عمومی و توسعه مطالعه و کتابخوانی در شهرستان پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها