چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
کتاب «ذهن‌ورزی هیجانات» منتشر شد

کتاب «ذهن‌ورزی هیجانات» نوشته الیوت ژوریست از سوی انتشارات ارجمند منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «ذهن‌ورزی هیجانات» با زیرعنوان پرورش ذهنی‌سازی در روان‌درمانی یکی از مطرح‌ترین آثار الیوت ژوریست به شمار می‌رود. همچنین احمد به‌پژوه نیز برای این کتاب مقدمه نوشته است.

این کتاب نقشۀ راه روشنی است در کارآمدی روان‌درمانی که در قلمرو ناشناختۀ هیجانات از طریق پرورش ذهنی‌سازی به ارائۀ ایدۀ «عاطفه‌پذیری ذهنی‌سازی‌شده»، یعنی ظرفیت تأمل بر هیجانات در پرتو حافظۀ زندگی‌نامه‌ای خودنوشت می‌پردازد. از نظر ژوریست، «عاطفه‌پذیری ذهنی‌سازی‌شده» در خلل‌وفرج اینکه «ما چه کسی هستیم و چه کسی شاید دوست داریم بشویم» قرار دارد و ظرفیتی است که به ما کمک می‌کند تا بدانیم چه چیزی برایمان معنادار است، برای رسیدن به خوشبختی کوشش کنیم و هر اتفاقی را که در طول زندگی برایمان می‌افتد تحمل کنیم؛ همچنین ارزش ارتباطات را تأیید می‌کند و ارتباطات متکی بر راستگویی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «الگوواره ارتباطات نشان‌دهنده دور شدن از دلبستگی (کارکرد مشترک بین انسان‌ها و حیوانات) در نظریۀ ذهنی‌سازی است و این رابطه موجب رشد راستگویی می‌شود؛ زیرا دکتر ژوریست «راستگویی» را به‌عنوان نقطۀ قوت در بقای نهاد روان‌درمانی در فرهنگ می‌داند. امید و اطمینان دارد که این کتاب مورد استفاده و بهره‌برداری تمام دانش‌پژوهان، درمانگران، مشاوران، روان‌شناسان و دانشجویان و به‌ویژه همۀ باورمندان این جملۀ طلایی سقراط قرار گیرد: زندگی بررسی‌نشده ارزش زیستن ندارد».

کتاب «ذهن‌ورزی هیجانات» توسط فهیمه صدیقی و کیومرث فرحبخش ترجمه شده و انتشارات ارجمند آن را در ۲۸۰ صفحه و به قیمت ۱۵۳ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط