یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاش عالمانه‌ای برای تولید ادبیات نظری

قم - رئیس دانشکده دین و رسانه گفت: همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاش عالمانه‌ای از سوی همه اندیشمندان، اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کمال اکبری، دبیر همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» تلاش عالمانه‌ای از سوی همه اندیشمندان، اساتید و فضلای حوزوی و دانشگاهی برای تولید ادبیات نظری در حوزه رسانه‌های جدید است.

وی افزود: از سوی دیگر این همایش تلاش خواهد کرد از ظرفیت‌های رسانه‌های جدید برای نشر معارف دینی استفاده کند تا بتواند در این حوزه به یک مجموعه نظریه‌های ترویجی و تبیینی برسد.

دبیر همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین» با بیان اینکه رسانه‌های نوین و اینترنت پایه تضاد یا رقابتی با رسانه‌های برودکست و نشرمحور ندارند، ادامه داد: بلکه معتقد به همگرایی رسانه‌ای هستیم ولی شناسایی هر دو مسئله، مسئله‌های رسانه‌های نوین و در واقع چگونگی استفاده از آنها در رسانه‌های نشرمحور و رادیو و تلویزیون بسیار مؤثر است.

رئیس دانشکده دین و رسانه و تصریح کرد: باید تلاش کنیم این همایش به ما این توانمندی را بدهد که چگونه رادیو و تلویزیون هم بتوانند از این بستر استفاده کنند و امیدواریم همه محققین و فضلا که امکان همکاری با همایش را دارند، ما را یاری دهند.

اکبری با اشاره به بخش ویژه همایش «دین، فرهنگ و رسانه های نوین»، گفت: جستارها یکی از بخش‌های ویژه این همایش است که برای تسهیل ارتباطِ اساتید، اعضای هیئت علمی و فضلای حوزوی و دانشگاهی با همایش در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در واقع جستارهای علمی، تشریفاتی همچون مقالات را ندارند و در عین حال می‌تواند یک نوآوری و ایده‌پردازی خوبی را در حوزه رسانه‌های نوین به ما ارائه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها