پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
همراهی وزارت آموزش و پرورش، عاملی تعیین‌کننده در خودکفائی کاغذ کتاب درسی بود

وزیر آموزش و پرورش، تامین به‌موقع هزینه کاغذ ایرانی را یکی از مطالبات این وزارتخانه اعلام و بیان کرد: خودکفائی در تولید کاغذ کتاب درسی، بدون اهتمام وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی، میسر نمی‌شد.

رضامراد صحرائی، درحاشبه جلسه هئیت دولت به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره تولید ۱۵۵ میلیون نسخه کتاب درسی با کاغذ ایرانی بیان کرد: به لطف خدا و همت دولت سیزدهم، درحوزه کاغذ که پیش‌تر کشور به واردات آن وابسته بود، جشن خودکفائی را برگزار کردیم.

وی افزود: خودکفائی در تولید کاغذ کتاب درسی، بدون اهتمام وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی، میسر نمی‌شد که با مصرف ۷۰ درصد کاغذ، به‌عنوان بزرگترین مصرف‌کننده این کالا شناخته می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با تولید ۱۵۵ میلیون نسخه کتاب درسی برای دانش‌آموزان و آینده‌سازان کشور، جایگاه مهمی به‌عنوان مصرف‌کننده کاغذ دارد. وزارت آموزش و پرورش، در استفاده از کاغذ ایرانی، به فرمان رهبر انقلاب و دستور رئیس جمهور لبیک گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تخصیص به‌موقع هزینه خرید کاغذ ایرانی گفت: از سازمان‌های متولی می‌خواهیم در تخصیص بودجه خرید کاغذ ایرانی، به موقع عمل کند؛ چراکه پیش‌تر هزینه خرید کاغذ خارجی در حداقل زمان پرداخت می‌شد؛ بنابراین با توجه به اینکه موضوع، خرید کاغذ ایرانی است، تاکید داریم با تخصیص به‌موقع هزینه تامین، کمک کنند تا طعم شیرین خودکفائی ماندگار بماند.

صحرائی درباره شایعه تولید ۷۰ درصد کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی بیان کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ همه کتاب‌های درسی آموزش و پرورش با کاغذ ایرانی تولید شد، اما هنوز در تامین مقوا به خارج وابسته هستیم.

وی درباره تعیین «زنگ کتاب» در مدارس گفت: تعیین عنوان زنگ‌ها در مدارس که با ملی هم هستند. برعهده شورای عالی آموزش و پرورش است؛ درباره تعیین زنگ کتاب باید نظر شورای عالی کتاب را جویا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها