دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
توجه نظام آموزشی به مسائل محیط زیستی ناکافی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، تدریس دو واحد محیط زیست در مدارس را ناکافی دانست و گفت: متاسفانه در نظام آموزشی کشور، زمان دو واحد مباحث محیط زیست بیشتر به‌عنوان ساعت فراغت دانش‌آموزان سپری می‌شود.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جایگاه مباحث حوزه محیط زیست در منابع درسی آموزش و پرورش بیان کرد: متاسفانه در نظام آموزشی کشور، زمان دو واحد تدریس مباحث محیط‌زیست برای دانش‌آموزان بیشتر به فراغت سپری می‌شود؛ مسئله‌ای که پذیرفتنی نیست، به‌ویژه با توجه به شرایط محیط زیستی کشور، تغییر اقلیم در ایران و جهان که بسیاری از خانواده‌ها در جریان خبرهای آن قرار دارند.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش مسائل حفظ محیط‌زیست به مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان ادامه داد: مباحث محیط زیستی بسیار جدی و اطلاع‌رسانی در مراکز آموزشی، دبستان‌ها، پیش‌دبستانی‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم دو واحد درسی محیط زیست به مقطع راهنمایی و دبستان منتقل شود؛ چراکه معتقدیم ضریب تأثیر آن با توجه به گروه سنی مخاطبان، بیشتر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، بر تدریس مرتبط با محیط زیست در مدارس گفت: پیشنهاد دیگر به نظام آموزش وپرورش، بهره‌مندی از کارشناسان و متخصصان حوزه محیط زیست برای تدریس در مدارس است؛ چراکه به‌نظر می‌رسد مدرسان بیشتر زیست‌شناس هستند درحالی‌که مباحث محیط زیست در مقایسه با سایر حوزه‌های مرتبط کاملاً کاربردی محسوب می‌شود.

سلاجقه با اشاره به برگزاری مجدد جایزه ملی محیط‌زیست کشور گفت: پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه محیط‌زیست و بعد از چند توقف پنج‌ساله، براساس قانون دوباره برگزار شد و برگزیدگان دوره سیزدهم این رویداد معرفی شدند. یکی از برگزیدگان این دوره، یکی از دبیران مدارس کشور بود که جایزه ملی محیط‌زیست را دریافت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها