یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
«آفتاب بعد از کسوف» رمانی برخاسته از مسائل پنهان زنان

چهارمحال و بختیاری- نویسنده کتاب «آفتاب بعد از کسوف» گفت: کتاب آفتاب بعد از کسوف رمانی است که به مسائل و مشکلات زنان جامعه امروز در تقابل با آداب و رسوم غلط گذشته می‌پردازد.

شراره بهارلویی خالق کتاب «آفتاب بعد از کسوف» متولد سال ۱۳۵۶، دانش‌آموخته رشته روانشناسی و مدیر انجمن ادبی کلک خیال در حاشیه آیین رونمایی از این کتاب در شهر یانچشمه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شهرکرد، به شرح و معرفی کتاب «آفتاب بعد از کسوف» یکی از آثار برگزیده فراخوان نامه مهر در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

وی درباره موضوع کتاب گفت: «آفتاب بعد از کسوف» رمانی است که به مسائل و مشکلات زنان جامعه امروزی از جمله مردسالاری و پدرسالاری، بددلی، مسائل تربیتی غلط و معضلاتی از این قبیل می‌پردازد. شخصیت رمان کاملاً واقعی است و ممکن است زنان جامعه ما مشکلات او را بسیار دیده، شنیده، تجربه و زندگی کرده باشند، روژان (قهرمان داستان) با تمام مشکلات و سختی‌هایی که چه در خانه پدری و چه در خانه همسرش داشت باید به یک راهکار می‌رسید که بتواند مشکلاتش را برطرف کند.

این نویسنده گفت: در این اثر تلاش کرده‌ام راهکار را به گونه‌ای مطرح کنم که اگر مخاطبِ من از نسل جوان و نوجوان است یاد یگیرد که انسان نباید جواب خطا را با خطایی بدهد و اگر دیگران مَنِش بدی را پیش گرفته‌اند ما می‌توانیم راهکار درست را پیدا کنیم یعنی همان کاری که روژان در داستان انجام می‌دهد. سعی کرده‌ام در این اثر به نوعی، همزادپنداری بین روژان و مخاطب را ایجاد کنم تا اثرگذاری لازم بر خواننده به وجود بیاید.



بهارلویی گفت: اثر بعدی من «مانیا» است که برای فراخوان ۱۴۰۲ در انتشارات مهر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و در نمایشگاه بین‌المللی ۱۴۰۳ رونمایی خواهد شد.

کتاب «آفتاب بعد از کسوف» نخستین کتابی است که در شهر یانچشمه و به همت کتابخانه پروین اعتصامی این شهر روز شنبه ۱۸ آذرماه رونمایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها