شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
«قابلیت‌های اینفوگرافیک در معرفی اماکن تاریخی» وارد بازار نشر شد

گلستان- کتاب پژوهشی «قابلیت‌های اینفوگرافیک در معرفی اماکن تاریخی» به قلم فاطمه رحیمی بر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، کتاب پژوهشی «قابلیت‌های اینفوگرافیک در معرفی اماکن تاریخی» به قلم فاطمه رحیمی به همت انتشارات ویراست در ۱۰۷ صفحه و قطع وزیری به شمارگان ۲۰۰ نسخه روانه بازار شد.

این کتاب به ویراستاری محمدرحیمی و صفحه‌آرایی اسماعیل رحیمی، در ۴ فصل با عناوین کلیات، اینفوگرافیک، نمونه‌های آثار اینفوگرافیک و مطالعه آثار اینفوگرافیک همراه با پیوست منتشرشده است.

در بخش نخست و پرسش آغازین این کتاب می‌خوانیم: اینفوگرافیک نوعی ابزار برای ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی است که در زمینه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود.

نگرشی که موجب ظهور پدیده اینفوگرافیک شده است به خاطر شرایط امروزی جهان است. شرایطی مانند حضور در عصر اطلاعات و فراوانی اطلاعات و فشردگی زمانی در برنامه‌ها و وظایف روزمره شهروندان و نهایتاً نیازمندی به وسایل و روش‌های کارآمدتر اطلاع‌رسانی است.

اینفوگرافیک یک روش در حال تکامل در اطلاع‌رسانی است که با شیوه زندگی امروزی جوامع هماهنگی بیشتری دارد. درصورتی‌که طیف وسیع مخاطبان، راحت‌تر به هدف خود در کسب اطلاعات و آگاهی دسترسی پیدا کنند این یک موفقیت برای اینفوگرافیک است و در این میان بنیاد اصلی اینفوگرافیک در سادگی انتقال اطلاعات به گیرنده اطلاعات است.

توریستی که به‌قصد بازدید بنای تاریخی وارد یک مکانی می‌شود، ممکن است کارشناسی که بتواند او را راهنمایی کند حضور نداشته باشد و یا ممکن است توان ارائه انتقال اطلاعات را به زبان انگلیسی نداشته باشد، درنتیجه لزوم توجه به اینفوگرافیک اینجا حس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها