چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
«در قلمرو اندیشه» علامه جعفری

از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد؛

«در قلمرو اندیشه» علامه جعفری

توشه‌ای از تمام رویکردها برای وصول به حقیقت

کتاب «در قلمرو اندیشه» تالیف علامه محمدتقی جعفری، از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «در قلمرو اندیشه» در ۴ بخش و ۲۷ فصل مسائل و موضوعات متنوعی را به بحث و بررسی می‌گذارد. «تقسیم مکاتب فلسفی»، «اختلاف در اصطلاح کلمه متافیزیک»، «متافیزیک به معنای اصالت دادن به ذهن آدمی»، «اصول عالی جهان طبیعت»، «اصل نظم به معنای تاثیر متقابل»، «ارتباط سه قلمرو علم، نظریه و فلسفه»، «فقر فلسفی»، «نظری درباره شخصیت ابن‌سینا»، «علیت از دیدگاه قرآن»، «من، حرکت و زمان»، «توقعات ما از علم»، «مبارزه علم و دین»، «پژوهش در ژنوم انسانی»، «تصویری از پیچیدگی حیات»، «مقدمه‌ای بر تاریخ علوم ریاضی در تمدن اسلامی»، «جهان‌های تو در تو»، «نظریه پزشکی اسلامی»، «مقدمه‌ای بر علم دامپزشکی»، «تفسیر، حدیث و ادبیات» و «نمونه‌ای از دانشمندان اسلامی در اقتصاد» از جمله موضوعاتی است که در کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

در مقدمه ناشر کتاب می‌خوانیم: «علامه محمدتقی جعفری، فلسفه و حکمت را هم آموخت و هم آموزش داد. او رویکردهای علمی، فلسفی، حکمی، شهودی، عرفانی، مذهبی و اخلاقی را در جهت وصول به حقیقت کاملاً از یکدیگر متمایز می‌کرد و معتقد بود که هر یک از این رویکردها، آدمی را به مرتبه‌ای از حقیقت واصل می‌کند که او را از آن دیگری، بی‌نیاز می‌کند و کمال آدمی در این است که تا حد مقدور، توشه‌ای از تمامی این رویکردها برای وصول به حقیقت برگیرد».

کتاب «در قلمرو اندیشه» اثر علامه محمدتقی جعفری، از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در ۶۸۸ صفحه و به قیمت ۴۴۱ هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط