سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
ثریّا خدامرادی، استاد بخش مطالعات اسلامی دانشگاه اِرفورت آلمان درگذشت

ثریّا خدامرادی، استاد بخش مطالعات اسلامی دانشگاه اِرفورت آلمان در ۴۶ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ثریّا خدامرادی، استاد بخش مطالعات اسلامی دانشگاه اِرفورت آلمان و از همکاران مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی)، عصر یک‌شنبه، دوازدهم آذر، در چهل‌وشش‌سالگی دار فانی را وداع گفت.

در پی این واقعه، کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، پیام تسلیتی صادر کرد. در متن این پیام آمده است: «درگذشت دانشمند جوان، «خانم دکتر ثریّا خدامرادی»، از همکاران مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) و نویسنده مقالاتی مانند «تصوّف: در سده‌های ششم و هفتم قمری» و «حجاب: اصطلاح عرفانی»، مایه اندوه و تأسّف اینجانب شد.

او که زاده سال ۱۳۵۶ در پاوه از توابع استان کرمانشاه بود، از سال‌ها پیش همکاری با مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی را آغاز کرد و پس از گرفتن دکترای ادیان در دانشگاه ارفورت و آغاز تدریس در بخش مطالعات اسلامی_عرفانی همان دانشگاه همچنان به این همکاری ادامه داد و مقالاتش درباره عرفان، زینت‌بخش دائرةالمعارف بزرگ اسلامی شد.

درگذشت این دانشمند جوان و نویسنده برجسته را به خانواده داغدیده ایشان و جامعه علمی ایران، به‌ویژه نویسندگان کُرد و مردم شهرستان پاوه تسلیت می‌گویم و از خداوند منّان برای او بهشت برین و برای بازماندگان صبر جمیل آرزومندم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها