سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
معرفی فرودگاه و پروازهای به اردبیل

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی کامل فرودگاه بین‌المللی شهدای اردبیل و پروازهای آن بپردازیم. اگر سفر هواپیمایی به این شهر را انتخاب کرده‌اید آشنایی با این موارد می‌تواند برای شما جذاب و کاربردی باشد. پس برای کسب اطلاعات در رابطه با این فرودگاه تا انتهای متن با ما همراه باشید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ زمانی که بلیط تهران اردبیل را تهیه و به این شهر سفر می‌کنید با اولین چیزی که روبه‌رو می‌شوید فرودگاه آن است. این فرودگاه در سال ۱۳۷۰ تاسیس شد و سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.

فرودگاه بین‌المللی شهدای اردبیل که در سال ۱۳۹۹ به این اسم نام‌گذاری شد حدوداً ۱۴ کیلومتر تا شهر فاصله دارد و در بخش شمال شرقی اردبیل تاسیس شده است. این فرودگاه با بهره‌مندی از ۲ باند می‌تواند از فرود هواپیماهای مختلف پشتیبانی کند.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به بررسی کامل فرودگاه بین‌المللی شهدای اردبیل و پروازهای آن بپردازیم. اگر سفر هواپیمایی به این شهر را انتخاب کرده‌اید آشنایی با این موارد می‌تواند برای شما جذاب و کاربردی باشد. پس برای کسب اطلاعات در رابطه با این فرودگاه تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه فرودگاه بین‌المللی اردبیل

با توجه به اهمیت شهر اردبیل از نظر گردشگری و بزرگی این منطقه، در سال ۱۳۵۲ تصمیم بر این گرفته شد تا فرودگاهی برای اردبیل تاسیس شود. اما شروع جنگ تحمیلی این پروژه را که بسیاری از مراحل آن تکمیل شده بود؛ مانند بسیاری از فعالیت‌های در حال اجرا متوقف ساخت.

در سال ۱۳۶۸ و با پایان‌یافتن جنگ دوباره ساخت این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت و در نهایت سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید. البته در این زمان تنها از یک ترمینال موقت ۹۰۰ متری برخوردار بود؛ اما باز هم امکانات لازم برای آن زمان را داشت.

بخش‌های مختلف فرودگاه اردبیل به‌تدریج تکمیل شدند و علاوه بر ساخت مراکز رفاهی و ترمینال‌های مورد نیاز تکنولوژی‌های لازم نیز به آن افزوده شد تا امروز آن را به‌عنوان یکی مهم‌ترین فرودگاه‌های شمال غربی کشور بشناسیم.

آشنایی با اطلاعات فرودگاه اردبیل

فرودگاه شهدای اردبیل نیز مانند سایر فرودگاه‌های کشور دارای اطلاعات مختص به خود است که با خرید بلیط تهران اردبیل می‌توانید برخی از این موارد را مشاهده کنید. به طور کلی این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • نام فرودگاه: Ardabil Airport
  • ارتفاع از سطح دریا: ۱۳۱۵ متر
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • کد یاتا: ADU
  • کد ایکائو: OITL
  • تعداد ترمینال: ۲ ترمینال مجزا
  • فاصله فرودگاه تا مرکز شهر: ۱۷ کیلومتر
  • آدرس فرودگاه: میدان فاطمیون اردبیل، بلوار شهید دادمان به سمت نوچه ده و سلطان‌آباد

معرفی فرودگاه و پروازهای به اردبیل

فرودگاه اردبیل از چه مقصدهایی پشتیبانی می کند؟

فرودگاه اردبیل از نظر امکانات و پیشرفته بودن یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های شمال غربی ایران به‌حساب می‌آید؛ اما با این حال تعداد شهرهایی که پرواز مستقیم به آن دارند خیلی کم هستند. به همین دلیل بسیاری از مسافران ابتدا باید خود را به تهران برسانند. به طور کلی پروازهای داخلی و خارجی این فرودگاه به شرح زیر هستند:

پروازهای داخلی

از فرودگاه اردبیل تنها می‌توان به شهرهای تهران و مشهد سفر کرد. شما نیز با توجه به مسافت می‌توانید یکی از این ۲ شهر را به‌عنوان واسطه انتخاب کنید. همچنین باید گفت شرکت‌های هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر، آسمان و ایرتور به این فرودگاه پرواز دارند.

پروازهای خارجی

با اینکه پروازهای داخلی زیادی در این فرودگاه انجام نمی‌شود؛ اما جالب است بدانید فرودگاه شهدای اردبیل از پروازهای خارجی به مقصد جده و نجف نیز پشتیبانی می‌کند. شرکت‌های پشتیبان از این خطوط هوایی ایران‌ایر و قشم‌ایر هستند. همچنین باید گفت اوج شلوغی پروازهای بین‌المللی زمان سفرهای زیارتی است.

ویژگی های فرودگاه بین المللی اردبیل

فرودگاه شهدای اردبیل از ۲ ترمینال مسافربری مجزا، مرکز سوخت‌رسانی مستقل، اداره هواشناسی، ساختمان پاویون و تاسیسات ایمنی برخوردار است. به همین دلیل نیز آن را به‌عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی می‌کنند.

این فرودگاه با بهره‌مندی از چراغ‌های روشنایی از پروازهای احتمالی در شرایط بد جوی و پروازهای شب پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای ۲ باند متقاطع فرود با طول ۳۹۲۸ و ۲۵۰۰ متر است.

باندهای این فرودگاه می‌توانند از فرود هواپیماهای توپولف، ایرباس A۳۰۶ و به طور کلی هواپیماهایی با اندازه پهن و بزرگ پشتیبانی کنند. از دیگر ویژگی‌های آن باید به مجهز بودن فرودگاه به سیستم لندینگ ILS اشاره کرد.

معرفی فرودگاه و پروازهای به اردبیل

ترمینال های فرودگاه اردبیل

این فرودگاه برای ارائه خدمات دارای ۲ ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است. هر ۲ ترمینال از خدمات رفاهی کاملی برخوردار هستند و تجربه سفر خوبی برای شما فراهم می‌کنند.

در ترمینال‌های این فرودگاه می‌توانید به شعبه بانک ملی و دستگاه‌های خودپرداز مختلف دسترسی داشته باشید تا هیچ‌گونه مشکل مالی برای شما به وجود نیاید. البته امکانات دیگری نیز برای مسافران فراهم شده که آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

امکانات رفاهی فرودگاه شهدای اردبیل

با خرید بلیط تهران اردبیل اولین بخشی که می‌بینید فرودگاه این شهر است. پس فرودگاه باید امکانات و خدمات رفاهی متنوعی برای مسافران ورودی و حتی افرادی که قصد ترک کردن اردبیل را دارند فراهم کند.

فرودگاه شهدای اردبیل در ترمینال‌های داخلی و خارجی دارای امکانات متنوعی مانند میز اطلاعات، نمایشگر اطلاعات پروازها، سالن ویژه، سالن انتظار، سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ و فروشگاه‌های متنوع است.

به همین دلیل نیز پس از رسیدن به اردبیل می‌توانید هر وسیله‌ای که لازم داشتید در خود فرودگاه تهیه کنید. همچنین وجود فروشگاه‌های مختلف به شما کمک می‌کند در شرایطی که خرید سوغاتی را فراموش کردید بتوانید به‌راحتی در زمان باقی‌مانده تا پرواز لوازم مناسبی برای دوستان یا خانواده خود تهیه کنید.

هتل های نزدیک به فرودگاه اردبیل

اگر می‌خواهید اقامت کوتاهی در اردبیل داشته باشید و هدف سفر شما تفریحی نیست می‌توانید در یکی از هتل‌های نزدیک فرودگاه مانند هتل یاکاموز، هتل مهدی، هتل نگین، سبلان، مهمان‌سرا ایده‌آل، هتل بوتیک ایده‌آل و هتل شورابیل به‌صورت کوتاه‌مدت سکونت کنید. اما چگونه باید یکی از این اماکن یا بلیط سفر به اردبیل را رزرو کرد؟

خرید بلیط تهران اردبیل از فلای تودی

فلای تودی سامانه‌ای است که به شما در خرید بلیط تهران اردبیل کمک می‌کند. همچنین می‌توانید با کمک این وب‌سایت اطلاعات کاملی در خصوص مکان‌های اقامتی اردبیل به دست بیاورید و بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید.

در فلای تودی امکان رزرو بیش از یک‌ونیم میلیون هتل داخلی و خارجی وجود دارد. ضمن اینکه این سامانه از پروازهای متنوعی نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از طریق این وب‌سایت و با پرداخت ریالی به هر شهر یا کشوری که خواستید سفر کنید.

جمع بندی

فرودگاه بین‌المللی اردبیل دارای ۲ ترمینال مجزا برای پروازهای داخلی و خارجی است و از چند شرکت هواپیمایی مانند ماهان، ایران‌ایر، قشم‌ایر، آسمان و ایرتور پشتیبانی می‌کند. پروازهای داخلی این فرودگاه به مقصد شهرهای تهران، مشهد و پروازهای خارجی به مقصد جده و نجف انجام می‌شوند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید صمدی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    باسلام ودرود فرودگاه اردبیل درنوع خودش بی نظیر هستش واینکه بعداز خود استان حتی استانهای همجوار واهالی کشوراذربایجان هم از فرودگاه اردبیل استفاده وبهره میبرندواینکه اردبیل نسبت به بقیه استان‌ها ازنظر قیمت ها هتل ارزان وبهترین وکیفیت ترین غذا وارزان تر ین قیمتهارو داردممنون ازلطف شما
  • پیمان مژدهی TR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    با یاد و نام خدا وادب و احترام وخسته نباشید وخداقوت به تمامی همکاران صنعت هوانوردی وفرودکاهی خصوصا فرودگاه اردبیل
  • سعید IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    جمع کنین بابا یه پرواز به مشهدداشت اونم برداشتن فقط مونده تهران جوری تعریف میکنین انگارفرودگاه بین المللی پاریس هست
  • کمال الدین دانشور طریق IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    زحمات همه آنهایی که برای این امر کشیدن ستودنی و جای قدردانی دارد . همه آنهایی که واقعا دلسوزانه و خالصانه زحمت می‌کشند زنده و سلامت باشند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها