پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
راهکارهایی برای پیشگیری از افسردگی در دوره سالمندی

جلد دوم کتاب «روان‌پزشکی سالمندان» نوشته سعید سمندری با ارائه راهکارهایی برای پیشگیری از افسردگی در دوره سالمندی، از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد دوم کتاب «روان‌پزشکی سالمندان» نوشته سعید سمندری فلوشیپ روان‌پزشکی سالمندان است. این کتاب در بیست فصل تنظیم شده است و به گفته نویسنده، ملاک گزینش موضوعات از سوی او، نیازهای بالینی بود که در کار با بیماران سالمند مبتلا به مشکلات روان‌پزشکی و شناختی احساس کرده است.

افسردگی در دوره سالمندی یکی از موضوعاتی است که در جای جای کتاب به آن اشاره شده است. به گفته نویسنده، آنچه درباره این موضوع مهم است، ماهیت ناهمگون و پیچیده این سندرم است که تشخیص درست و درمان موثر آن را مشکل می‌سازد. در آخرین بخش کتاب، به موضوع افسردگی سالمندان و پیشگیری آن پرداخته شده است.

در مقدمه کتاب می‌خوانیم: «روان‌پزشکی و نورولوژی به یمن پژوهش‌های بزرگ و فناوری شگفت‌آوری که انسان را بیش از پیش در کشف ناشناخته‌های مغز یاری کرده است در آینده‌ای نه چندان دور شاهد دگرگونی‌های اساسی در پیشگیری، ارزیابی، تشخیص و درمان بیماری‌های روان‌پزشکی و اعصاب خواهد بود».

جلد دوم «روان‌پزشکی سالمندان» از سوی انتشارات سروش، در ۵۸۸ صفحه و به قیمت ۳۲۸ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط