دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
کتاب «ایران؛ جایگاه تاریخ،تمدن و زیبایی‌ها» بیانگر عظمت و غنای تاریخی ایران است

ایلام- نویسنده و ایلام‌پژوه پیشکسوت گفت: کتاب «ایران؛جایگاه تاریخ، تمدن و زیبایی ها» بیانگر عظمت و غنای تاریخی ایران است.

صیدمحمد درخشنده، ایلام‌پژوه و محقق پیشکسوت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: کتاب تازه منتشر شده‌ام؛ «ایران؛ جایگاه تاریخ، تمدن و زیبایی ها» عظمت و غنای تاریخی ایران عزیز را به مخاطب بیان می‌کند.

این مؤلف پیشکسوت ادامه داد: اینکه اقوام، کشور عزیزمان را یکپارچه و متعلق به خود می‌دانند اقوامی با غیرت و وطن دوست اعم از فارس، لُر، بختیاری و قشقایی و قشقایی و لک، کُرد، ترکمن و آذری و بلوچ و عرب ایرانی تبار و… هستند که در قالب ایلات و طوایف بزرگ و کوچک در طول تاریخ و تمدن این سرزمین آن چنان از وجب به وجب خاک پاک این سرزمین دلاورخیز حفاظت، پاسداری و نگهداری کرده‌اند، که جهانیان برآن واقف هستند.

وی ادامه داد: در پهن‌دشت جغرافیایی کشورمان، با این همه زیبایی‌های شگفت انگیز طبیعی و جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی و پیش از تاریخ که نظیرش را کمتر شاهد هستیم، اقوامی متمدن، مقتدر، مهمان نواز، سلحشور و مردمدار زندگی می‌کنند که آوازه نام شان بر تارک تاریخ این سر زمین برای همیشه نقش آفرین بوده و خواهد بود.

درخشنده ادامه داد: حاصل این وطن دوستی‌ها و یکپارچگی و اتحاد و همدلی را می‌توان در رشد و توسعه شهرها، بخش و روستاها و نیز در حفظ و نگهداری از طبیعت و زیبایی‌های بدیع آن و نیز آثار ابنیه و جاذبه‌های تاریخی، باستانی و توریستی و اکوتوریستی آن شاهد بود.

مدیر نشر درخشنده تصریح کرد: این اقوام که با نام ایران عزیز در دنیا شناخته شده‌اند، اقوامی هستند که سردی و گرمی و سختی را همراه با تاریخ و تمدن از اجداد و نیاکان خود به یادگار برده و در طول تاریخ تا به امروز آنچنان در کنار هم و با هم بوده و برای این خاک پر مهر و پر رمز و راز، دل سوزانده و یار و یاور همدیگر بوده‌اند که انگار همه از یک قوم و قبیله دوش به دوش هم و سایه به سایه هم برای بقا و سربلندی خویش در یک صف قرار داشته و یار و غمخوار یکدیگر بوده و هستند.

به گزارش ایبنا؛ نشر درخشنده کتاب «ایران؛ جایگاه تاریخ، تمدن و زیبایی‌ها» تالیف صیدمحمد ‏‫درخشنده را در ۲۹۰ صفحه در نوبت اول سال ۱۴۰۲ چاپ و منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها