چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
بیش از ۳۵۰ جلد کتاب به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اهدا شد

ایلام- نویسنده، روزنامه‌نگار و مدیر نشر نیشتِمان بیش از ۳۵۰ جلد کتاب به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اهدا کرد.

یاسر بابایی، نویسنده و مدیر نشر نیشتِمان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: با هدف ترویج فرهنگ اهدای کتاب، بیش از ۳۵۰ جلد از کتابخانه شخصی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اهدا شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از راه‌های توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، اهدای کتاب است که می‌تواند بنیادهای این فرهنگ را تقویت کند.

مدیر نشر نیشتمان ادامه داد: در همین راستا تعداد ۳۵۰ جلد کتاب در موضوعات ادبی، هنری، علمی، سیاسی، دفاع مقدس و تخصصی و هم‌چنین تعدادی از کتاب‌های تالیف خودم و از کتاب های منتشرشده این نشر به همراه تعدادی از مجلات عمومی و تخصصی به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اهدا شد تا در اختیار جوامع مختلف هدف در استان قرار گیرد.

مولف کتاب «گوش ماهی کر» ادامه داد: به همکاران ناشر پیشنهاد می‌کنم که کتاب‌های مازاد نشر را برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه به مراکز حقوقی و اشخاص فعال در حوزه ترویج کتاب و مروجیین اهدا کنند تا سهمی در بالندگی فرهنگ کتاب در جامعه ایفا کنند.

بابایی گفت: همه ما در خانه و محل کار کتابخانه‌هایی داریم که پر از کتاب‌هایی است که شاید چند بار آنها را خوانده و اکنون مدت‌هاست به سراغ‌شان نمی رویم و خوب است این کتاب‌ها را از قفسه کتابخانه شخصی خود خارج کرده و در اختیار مروجین کتابخوانی قرار دهیم تا مثل زمانی که این کتاب‌ها بخش‌هایی از شخصیت و وجود ما را ساختند، توسط افراد دیگری نیز خوانده شده و به بالندگی نسل جدید کمک کنند.

نویسنده کتاب دفاع مقدسی «شیرشکار» با اشاره به تازه‌ترین اثرش گفت: کتاب تازه‌ام با عنوان «آبدانانی‌ها» تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت «حاج‌عیسی جابری» در حال طی مقدمات انتشار است و کتاب «راوی ۴۳۰» به همت جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام، اثری متفاوت در روایتگری دفاع مقدس در استان ایلام است که تا ماه آینده منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها