سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
عواید کتاب و کتابخوانی به اهالی صنعت خواهد رسید

همدان - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی به توسعه استان و کشور منجر خواهد شد و عواید آن به همه به ویژه اهالی صنعت خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مصطفی حقیقی ظهر سه‌شنبه در نشست توسعه متوازن (پیوند صنعت و فرهنگ) که در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد، با بیان اینکه در شهرستان همدان طی دو سال دولت مردمی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های صنعتی رخ داده است اظهار کرد: یک شهرک جدید الاحداث در حد و اندازه شهرک صنعتی بوعلی در ۲۰۰ هکتار پهنه صنعتی جدید در شهرستان همدان پیش بینی شده که به زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه همه تولید کنندگان عاشق هستند اظهار کرد: همه تولید کنندگان اهل فرهنگ هستند و سرمایه گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی به توسعه استان و کشور منجر خواهد شد و عواید آن به همه به ویژه اهالی صنعت خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرک صنفی – صنعتی بوعلی ۲ در دولت مردمی سیزدهم مورد بهره‌برداری قرار گرفت ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۲ دومین شهرک صنفی- صنعتی کشور نیز در شهرستان همدان در پهنه‌ای بزرگتر از شهر بوعلی دو کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه با دو سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشته اخبار امیدآفرینی و عملکرد مناسبی قابل ارائه‌ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد احیای طرح راکد پتروشیمی ابن‌سینا با ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وضعیت مناسبی از حیث زیرساخت رقم خورده و ۱۵۰ هکتار به جز عرصه اختصاص داده شده به پتروشیمی دیوار کشی و آماده واگذاری است.

وی با بیان اینکه همه این اتفاقات انجام شده است و تنها قول و وعده نیست، گفت: تا کنون در شهرستان ملایر زیر ۳۰۰ هکتار پهنه اقتصادی وجود داشتو هم اکنون به همین نسبت در حال اضافه شده زمین صنعتی در این شهرستان هستیم، همچنین در شهرستان بهار نیز زمین برای یک پهنه صنعتی جدید آماده شده و کلنگ زنی آن انجام خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها افزایش پهنه‌های صنعتی را شاهد هستیم، اظهار کرد: همه این موارد اتفاق افتاده و سخنی از وعده و وعید در آینده نیست.

وی افزود: سالی ۶۰ مگاوات در دوران دولت مردمی و قوی سیزدهم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برق تأمین شده در حالیکه در سنوات گذشته به طور میانگین ۶ مگاوات تولید شده و این یعنی ۱۰ برابر سنوات پیشین.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان تأکید کرد: پیش از این میانگین طرح‌هایی که به واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تبدیل شدند کمتر از ۵۰ طرح بوده اما در هر سال از عمر دولت سیزدهم بیش از ۲۵۰ واحد به بهره برداری رسیده یعنی در دو ساله دولت سیزدهم ۵۰۰ طرح تولیدی به مرحله بهره برداری رسید.

وی گفت: همه در دولت و در مجلس به دنبال رخ دادن اتفاقات مثبت هستند و این نشان از کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها