سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
۷ عنوان کتاب در انجمن کتابخانه‌های عمومی آبدانان ایلام رونمایی شد

ایلام-در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آبدانان، از ۷ عنوان کتاب نویسندگان این شهرستان، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، محمد رحمانی، فرماندار، حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه، یوسف هادی‌زاده، رییس شورای شهر، ذبیح‌الله دوستی، شهردار، کوروش پیری، مدیریت آموزش و پرورش، سیدعلی عبداللهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیداحمد آبساران، دبیرمحفل ادبی امیرکبیر، سیدرحمان شفیعی، عضو انجمن، اردشیر بوستانی، رییس اداره هلال احمر و عضو انجمن، سیدحرمت الله موسوی مقدم، خبرنگار و عضو حقیقی انجمن، سید قدرت نوروزی، رییس اداره امور عشایری و جمعی از فعالان فرهنگی ادبی شهرستان از ۷ عنوان کتاب نویسندگان این شهرستان رونمایی شد.

حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه گفت: ما مردم ایران و به خصوص مردم ایلام همواره یک بسیجی بوده و خواهیم ماند و در همه عرصه ها به عنوان یک سرباز از میهن عزیزمان پاسداری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هر کجا فعالیتی متمرکز، جهادی، با قدرت و در بهترین حالت خود انجام شود می‌گویند که بسیحی وار انجام شده است. پس ما با افتخار می توانیم بگوییم که در عرصه ترویج فرهنگ و کتاب و کتابخوانی، یک بسیجی بوده و خواهیم ماند.

آبدانان مهد علم و دانش است

وی ادامه داد: آبدانان مهد علم و دانش است و در هر مکانی از بزرگانی که از این خاک و بوم برخواسته اند و همواره به نیکی از آنها یاد می‌شود. شهرستان آبدانان به پاس فعالیت‌های فرهنگی ترویجی که در سال گذشته گذشته انجام داد به عنوان انجمن برتر استانی مورد تقدیر قرار گرفت. کسب این مقام حاصل همدلی و تنوع ارائه خدمات با همکاری سایر دستگاه‌ها که باعث گسترش و ترویج کتابخوانی شده، بوده است.

حیدری افزود: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود و بر این اساس هر سال روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند که امسال به همت زینب خشنود، کتابدار کتابخانه عمومی شهید رضایی‌نژاد روستای «پشت‌قلعه آبدانان»، این روستا به عنوان یکی از روستاهای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب انتخاب شد.

وی ادامه داد: در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، کتابخانه امیرکبیر آبدانان به عنوان «تیم برتر در کار گروهی فراکتابخانه ای» به عنوان منتخب کشوری معرفی شدند که همه این موفقیت‌ها حاصل تلاش بی وقفه مجموعه کتابخانه این شهرستان است.

۷ عنوان کتاب در انجمن کتابخانه‌های عمومی آبدانان ایلام رونمایی شد

در ادامه محمد رحمانی، فرماندار آبدانان با سخنی از پیامبر اکرم (ص) درخصوص مطالعه تأکید کرد: حضور در جلسات کتاب و کتابخوانی قابل تحسین است و امیدوارم این برنامه ها با رشد بیشتری صورت پذیرد و باید تلاش بیشتری در گسترش فرهنگ مطالعه داشته باشیم تا در راستای حفظ و توسعه هویت فرهنگی شهرستان قدم برداریم و حرکت در این مسیر با جدیت بیشتری ادامه یابد.

نویسندگی، نعمتی خدادادی است

در ادامه حجت الاسلام حسینی، امام جمعه آبدانان ضمن خیرمقدم به حاضرین و تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س)، حدیثی از حضرت زهرا (س) درخصوص مطالعه کتاب الهی بیان کرد: از دنیای شما سه چیز محبوب من است: مطالعه و تلاوت قرآن‌، نگاه به چهره رسول خدا و انفاق است.

وی افزود: نویسندگی یک نعمت خدادادی است که باید به بهترین شکل از آن بهره برد. رهبر معظم انقلاب اسلامی کتابخوانی را یک وظیفه و یک واجب دینی می‌داند و ازین سخن می‌توان فهمید که ایشان چقد به مطالعه اهمیت می‌دهند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: باید با اهتمام برنامه‌هایی با محوریت فرهنگ‌سازی مسئله کتاب و کتابخوانی برگزار شود تا بتوانیم شاهد رشد بیشتری در سرانه مطالعه و شکوفاشدن استعدادهای نهفته اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی باشیم.

در ادامه جلسه سیدحرمت الله موسوی مقدم، اردشیر بوستانی و سید رحمان شفیعی به خوانش اشعار خود پرداختند.

در پایان جلسه از کتاب‌های سپیده سروده‌های ژیور گل‌گل به قلم تیمور پیری، نقش ریاضت و مجاهده در رسیدن به شناخت و حقیقت، به قلم علی‌محمد احمدی‌نژاد؛ بهار سرخ، نازنین حسنی، بوی باروت و عطش، زیر بارانم هنوز، سرچشمه نور، به قلم کرم‌الله کریمی رونمایی و از برگزیدگان برنامه های فرهنگی هفته کتاب تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها