سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
ایستگاه‌های مطالعه به شهر زنجان برمی‌گردد

زنجان- رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: ایستگاه‌های مطالعه بار دیگر در شهر زنجان جانمایی خواهد شد.

‌منصور مرادلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: متاسفانه در شهر زنجان اقدامات قابل توجهی در حوزه فرهنگ و ایجاد فضاهای فرهنگی صورت نگرفته است؛ اما ما به دنبال تقویت این فضاها هستیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضاهای فرهنگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، اضافه کرد: از چند سال قبل قفسه‌های کتاب در قالب ایستگاه مطالعه در زنجان راه‌اندازی شده بود که متاسفانه جمع‌آوری شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه رویکرد شورای ششم برگرداندن این قفسه‌ها به شهر است، افزود: ما حتی به دنبال ایجاد کتابخانه‌های سیار بیشتری در شهر هستیم که در این زمینه با کتابخانه‌های عمومی صحبت‌هایی شده است.

مرادلو ادامه داد: البته در این باره توافق نامه اولیه با کتابخانه ها صورت گرفته تا از اتوبوس‌ها شهری در این حوزه استفاده کنند اما بازهم کافی نیست.

وی تصریح کرد: بنده معتقدم باید در پارک‌ها مراکز عمومی و حتی اتوبوس‌ها کتاب جای خود را پیدا کند؛ چون با عمومی سازی یک موضوع فرهنگ مربوطه هم جاسازی می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: حتی باید در اتوبوس قفسه کتاب ایجاد شود تا مردم در سفرهای درون شهری مطالعه کنند که همین کارهای کوچک باعث جاسازی فرهنگ مطالعه در شهر خواهد شد.

مرادلو ادامه داد: ایستگاه‌های مطالعه پارک‌های شهر نیز در قالب کمد کتاب راه‌اندازی خواهد شد تا مردم در زمان حضور در پارک‌ها مطالعه هم بکنند و حتی امکان اهدای کتاب به این کمدها از طرف مردم فراهم خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: امیدواریم با نگاه فرهنگی شورای ششم شاهد جهشی در حوزه مطالعه و فرهنگ کتابخوانی در شهر زنجان داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط