دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
راهیابی ۱۲ دانش‌آموز همدانی به مرحله کشوری جشنواره «دانایی و توانایی»

همدان - اسامی ۱۲ دانش‌آموز همدانی راه یافته به مرحله کشوری جشنواره «دانایی و توانایی» در جریان اختتامیه ششمین جشنواره دانایی و توانایی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، عصر دوشنبه اختتامیه ششمین جشنواره دانایی و توانایی با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

در این آیین از ۲۰۰ دانش‌آموز برتر مسابقه ششمین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی، برگزیدگان کشوری بیست‌وسومین پرسش مهر ریاست‌جمهوری و منتخبان کشوری جشنواره هیسطوری استان همدان تجلیل شد.

معاون پرورشی و هنری اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان در این آیین اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی بستری است که حاکمیت برای مردم به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم کرده است تا بتوانند از خدمات متفاوت استفاده کنند.

مجتبی قمری افزود: ششمین جشنواره دانایی و توانایی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در سطوح مختلف برگزار شد که ۱۲ هزار دانش‌آموز از ابتدای سال تحصیلی در مراحل مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی این جشنواره شرکت کرده و ۲۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند که از این تعداد ۱۲ نفر به مرحله کشوری مسابقات راه یافتند که ۱۰ تا ۱۳ آذرماه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

کتابخانه‌های عمومی در کنار آموزش و پرورش است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین اختتامیه جشنواره دانایی و توانایی که با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که در جمع دانش‌آموزان کتابخوان قرار داریم و انتظار داریم که همه این دانش‌آموزان عضو کتابخانه‌های عمومی باشند.

عاطفه زارعی با اشاره به شعار آینده خواندنی است، افزود: این شعار پر معنا یعنی آینده از آن افرادی است که اهل مطالعه و خواندن هستند و در واقع ثروت‌هایی هستند که ایران اسلامی را راهبری می‌کنند.

زارعی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی در سطح استان در کنار آموزش و پرورش است، تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی پشتیبان مدارس هستند و ۱۱۸ کتابخانه عمومی سراسر استان خدمات متنوعی چون بخش کودک و نوجوان، نشریات، نابینایان، ناشنوایان، مرجع، پایگاه‌های اطلاعاتی و… ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از یک هزار نفر از سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی بهره‌برداری می‌کنند، گفت: ما برای اینکه افراد کتابخوان داشته باشیم، محل مناسب آنها کتابخانه است و منابع مختلف و حتی کمک درسی در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها