دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
«کوله‌های کتاب» به مساجد گیلان رسید

گیلان- به اهتمام اداره کل کتابخانه‌های عمومی و با همکاری مشترک ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان، طرح «کوله کتاب» در مساجد استان با شعار «حی علی الکتاب» در مسجد صفی رشت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ظهر دوشنبه در مراسم آغاز به کار اجرای طرح «کوله کتاب» در مساجد استان ویژگی مشترک کتابخانه و مسجد را انسان سازی دانست و گفت: کتابخانه‌های عمومی برای رشد آگاهی‌های فردی و اجتماعی و انسان سازی تلاش می کنند و مساجد نیز با برگزاری برنامه‌های تربیتی متنوع برای انسان سازی اهتمام دارند.

یاسر تقوی با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح کوله کتاب در استان افزود: با همکاری کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های استان، همزمان مناطق فاقد کتابخانه ییلاقی و روستایی نیز از کتاب بهره‌مند می‌شوند؛ ضمن اینکه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مورد تاکید مقام معظم رهبری در راستای توزیع عادلانه امکانات و فرآورده‌های فرهنگی بویژه کتاب هم محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا حاجتی مسئول ستاد کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد گیلان نیز در این مراسم اجرای طرح «حی علی الکتاب» با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای تفاهم مشترک ۲ مجموعه برای رفع نیازهای مردم و نمازگزاران خواند و اظهار داشت: این اقدام برای رفع نیازهای مطالعاتی اقشار مختلف مراجعه کننده به مساجد نقش بسزایی دارد.

در ادامه این مراسم یاد و خاطره مرحوم آیت الله سید مجتبی رودباری گرامی داشته شد و به روح بلند و نورانی این عالم برجسته گیلانی و موسس کتابخانه حضرت امیرالمونین (ع) ادای احترام شد.

در این مراسم، ۲ کوله کتاب شامل ۲۰۰ جلد انواع کتاب در موضوعات متنوع برای استفاده نمازگزاران و مراجعان مسجد صفی رشت به هیئت امنای این مسجد اهدا شد.

طرح کوله کتاب که پیش از این با ارسال به مناطق فاقد کتابخانه و ییلاقی گیلان اجرا شد از روز گذشته و با تحویل این کوله ها به مسجد صفی رشت در مساجد استان نیز آغاز شد. این کوله‌های کتاب حاوی ۱۰۰ عنوان کتاب در عناوین و موضوعات متنوع و برای استفاده اقشار مختلف مردم است.
مسجد صفی یا مسجد شهیدیه از تاریخی‌ترین مساجد شهر رشت است، در محله‌ای به همان نام واقع شده‌است.

گیلان دارای ۸۵ باب کتابخانه عمومی، ۱۵ باب مشارکتی و یک باب مستقل فعال است که از این تعداد ۲۰ باب کتابخانه عمومی مربوط به کتابخانه های روستایی گیلان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها