جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
۵۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستند

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه این استان یکی از بالاترین سرانه‌های مطالعه و سواد را در کشور دارد، گفت: ۵۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، سید محمد رضا هاشمی ظهر جمعه در مراسم انتخاب رسمی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در فرهنگسرای کومش، ضمن اشاره به تعداد بالای کتابخوانان استان بیان کرد: ۵۲ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان سمنان هستند.

وی با بیان اینکه سمنان یکی از بالاترین میزان باسواد و همچنین اعضای کتابخانه‌های عمومی در قیاس با جمعیت را در کشور دارد، افزود: پایتختی کتاب ایران فرصتی برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه محسوب می‌شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۷۶ کتابخانه عمومی است، گفت: ۵۰ کتابخانه شهری تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه ترویج کتابخانه‌های مشارکتی به خصوص با حضور خیران از جمله سیاست‌های استان است، گفت: ۳۴ کتابخانه نهادی و ۲۰ کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که هدفگذاری ما رونق کتابخانه‌های مشارکتی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز دولتی و علمی و دانشگاهی استان سمنان از کتابخانه‌های غنی برخوردار هستند، گفت: کتابخانه‌های استان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار عنوان کتاب را در درون خود جای داده اند.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به به کارگیری مردم در تقویت پایه‌های ترویج مطالعه بیان کرد: هر قدر در خصوص توسعه کتابخانه‌های مشارکتی و مردم محور تلاش شود، بیشتر شاهد رشد و اعتلای فرهنگ در استان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها