سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
«که ماهی برآید»؛ داستانی پیرامون زندگینامه حکیم ملاهادی سبزواری

خراسان‌رضوی – همزمان با روز پایانی هفته کتاب، آئین رونمایی از کتاب «که ماهی برآید» داستانی پیرامون زندگینامه حکیم ملاهادی سبزواری با حضور سعیده شبرنگ نویسنده اثر و جمعی از مسئولان در شهرستان سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری این آئین در شهرستان سبزوار، افزود: اعتقاد دارم این آئین، اتفاق مبارکی برای شهرستان سبزوار، شهر «دوستدار کتاب» است؛ هدف از آئین رونمایی از کتاب در این شهرستان اجرای عدالت اجتمای و فرهنگی و بهره مندی از آثار فاخر است.

وی پیرامون کتاب «که ماهی آید» اثر سعیده شبرنگ، اظهار کرد: این کتاب داستانی پیرامون زندگینامه حکیم ملاهادی سبزواری یکی از مفاخر و علمای بزرگ نه تنها شهرستان سبزوار بلکه استان، کشور و جامعه اسلامی ایران است.

سبزیان، کتاب «که ماهی برآید» را حکایتی از تنهایی و فرزانگی حکیم ملاهادی سبزواری به قلم روان دانست و گفت: از این فرصت برای تهیه ویدیویی از معرفی کتاب و ارائه آن به دیگران با محوریت معرفی شخصیتهای بزرگ و برجسته شهرستان با استفاده از ادبیات لطیف خود استفاده کرد.

در ادامه مراسم حسین ابراهیمی کردیانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار ضمن قدردانی از برگزاری این آئین با اشاره به فعالیته‌ای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سبزوار، افزود: تلاش ما در طول چند سال گذشته بر این بوده است تا حرکتی رو به جلو در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام دهیم.

وی همچنین به توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در شهر روداب و سبزوار در طول یک سال اشاره کرد و گفت: از افتخارات مردم دیار سربداران است که شهرستان سبزوار به عنوان یکی از پنج شهر منتخب «دوستدار کتاب» انتخاب شده است. بدون شک این نشان از پیشینه شهرستان سبزوار در حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حضور مفاخر و علمای بزرگ در حوزه‌های مختلف دارد.

«که ماهی برآید»؛ داستانی پیرامون زندگینامه حکیم ملاهادی سبزواری

در پایان سعیده شبرنگ، نویسنده کتاب «که ماهی برآید» ضمن تقدیر از برگزاری این آئین گفت: در ابتدا لازم می‌دانم ادای احترامی به ساحت شهیدان معزز دیار سربداران و ادیبان و فرهیختگان شهرستان داشته باشد. سلامی ویژه به ساحت روح عالم فرهیخته و فاضل بزرگوار مرحوم حکیم ملاهادی سبزواری عرض می‌کنم که این منت را بر من گذاشته تا با کلمات خود بتوانم ادای دین کوچکی به فلسفه و ادبیات جامعه خود نمایم.

وی به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه جمع‌آوری اطلاعات برای نگارش کتاب «که ماهی برآید» پرداخت و افزود: این کتاب شامل ۴۰ فصل است که هر فصل مزین به یک بیت از اشعار حکیم ملاهادی سبزواری است.

کتاب «که ماهی برآید» اثر سعیده شبرنگ در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات چاپ و نشر بین الملل در ۲۲۰ صفحه به چاپ رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها