دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
۱۳۹ اثر به داوری چهارمین دوره جایزه کتاب سال زنجان رفت

زنجان- معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳۹ اثر به داوری چهارمین دوره جایزه کتاب سال زنجان رفت، گفت: آیین اختتامیه این جشنواره با حضور برگزیدگان برگزار می‌شود.

ایرانه حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: جایزه کتاب سال زنجان به همه مولفان و پدید آورندگانی که در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حداقل در یکی از محورهای (تالیف، ترجمه، احیا) آثار خود را منتشر کرده باشند؛ اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه آثار را در سه گروه تالیف، ترجمه، احیا و متون پذیرش کرد، اضافه کرد: کتاب‌های آموزشی از دایره انتخاب و داوری جایزه کتاب سال خارج شد که البته قانون هر دوره جشنواره نیز همین است.

حیدری با اشاره به اینکه طبق آمار ۱۳۹ اثر برای داوری این جشنواره ارسال شده است، اضافه کرد: داوری آثار بر اساس رده بندی دیویی و کودک و نوجوان انجام شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره با همکاری خانه کتاب برگزار شد، اضافه کرد: در آیین اختتامیه علاوه بر تجلیل از منتخبین راه یافته به مرحله نهایی هشتمین دوره جشنواره ملی جایزه فیروزه از ذبیح اله شاه محمدی نویسنده پیشکسوت تجلیل ویژه خواهد شد.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های حوزه کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه نقد کتاب تنگسیر به نویسندگی صادق چوبک، نشست تخصصی آثار «روجلد کتاب، طراحان گرافیک معاصر» و برگزاری کارگاه‌های یک روزه داستان نویسی با حضور نوقلمان و علاقه‌مندان به نویسندگی از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته کتاب اجرا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط