یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
ارائه ۶۰ خدمت در کتابخانه‌های عمومی/ همدان شهر بدون کتابخانه ندارد

همدان - دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در مجموعه فرهنگی کتابخانه‌ای کشور ۶۰ خدمت شامل توجه به مقوله علم، مهارت‌پروری، مشاوره، آموزش و محافل قرآنی در این حوزه دیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مهدی رمضانی ظهر یکشنبه در دیدار با امام جمعه همدان آیت‌الله شعبانی امام جمعه جوان همدان با بیان اینکه شبکه کتابخانه‌ای کشور در دنیا زبانزد است، با اشاره به توجه ویژه رهبری به فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: حضور رهبری در هر نقطه کشور به ویژه در مناطق کم‌برخوردار باعث شده سرانه کتابخوانی در آن مناطق به حد استاندارد برسد که نشان از نگاه متعالی ایشان به مقوله کتاب دارد.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه ایران اسلامی به لحاظ برخورداری از شبکه کتابخانه‌ای در منطقه غرب آسیا رتبه اول را دارد تصریح کرد: ایران در زمینه شبکه کتابخوانی در آسیا جزو ۵ کشور اول بوده و در دنیا جزو ۲۰ کشور نخست در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات فرهنگی توفیقات خوبی داشتیم گفت: در حوزه فعالیت فرهنگی در حوزه تقویت فرهنگ مطالعه باید خود را به افق مد نظر رهبری نزدیک کنیم.

رمضانی یادآور شد: مردم ما کتابخوان هستند اما باید در حوزه فراگیر کردن کتاب، مسئله بودن آن در بین مردم، مراجعه و جاگیری آن در مقطع حساس زندگی کارهای فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در استان همدان شهر فاقد کتابخانه نداریم که این یک نقطه قوت است عنوان کرد: تنها سه استان کشور در این زمینه سرآمد هستند که همدان یکی از آنهاست.

وی با بیان اینکه در مجموعه فرهنگی کتابخانه‌ای کشور ۶۰ خدمت ارائه می‌شود تصریح کرد: توجه به مقوله علم، مهارت‌پروری، مشاوره، آموزش و محافل قرآنی در این حوزه دیده شده است به طوری که ۲۰۰ محفل قرآنی در کتابخانه‌ها داریم.

رمضانی با بیان اینکه ما در کنار بسیج و مسجد و فعالیت‌های فرهنگی آن قرار داریم از کتابت قرآن برای کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: به دنبال جهانی کردن این کار هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها