شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
انتشارات امیرکبیر یک میلیارد صفحه کتاب به چاپ رسانیده است

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر بیان کرد: انتشارات امیرکبیر یک میلیارد صفحه کتاب به چاپ رسانیده است. مزیت نسبی این نشر این است که در طول این سال‌ها برای قطع کتاب‌ها مجموعه ساخته است. در واقع سپهر فرهنگی هر کتابی معنی خاصی دارد.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): نخستین نشست تاریخی مدرسه شرف‌الدین به بررسی چهار سفرنامه «یوهان اشترویس»، «کروسینسکی»، «جیمز مونسریف بالفور» و «یوهان شیلت برگر» با ترجمه ساسان طهماسبی اختصاص داشت که از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است، این نشست ۲۷ آبان ۱۴۰۲ با حضور تعدادی از دانش‌آموزان و سخنرانی مهران عباسی، مدیرعامل انتشارات امیرکبیر و ساسان طهماسبی برگزار شد.

علامه سیّدعبدالحسین شرف‌الدین تنها کسی است از علمای شیعه که در مسجدالحرام امام جماعت شده و همه به او اقتدا کردند. کسی است که کتاب «المراجعات» او هنوز جریان‌ساز و اثرگذار مانده؛ کسی که با جمله مشهور «لا ینتشر الهدی الا من حیث انتشر الضلل» خط فکری و فهم اجتماعی و تربیتی کاربردی و نوینی را ارائه داده؛ کسی که با اقدامات تأسیسی خود زمینه‌ساز افتخارات امروز پیروان اهلبیت (علیهم‌السلام) شده است؛ او کسی است که با فهم جامع دینی، در قحطی و گرسنگی جنگ بین‌المللی اول، جواز مصرف کامل حقوق شرعی را برای گرسنگان صادر کرده است.

مهران عباسی، مدیرعامل انتشارات امیرکبیر گفت: مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها در انتشارات امیرکبیر در کنار باقی کتاب‌ها تجدید چاپ شده که بهانه‌ای برای این گردهمایی در مدرسه شرف‌الدین شده است که جایگاه مهمی در حوزه علوم انسانی دارد.

عباسی بیان کرد: انتشارات امیرکبیر در آستانه هفتادوچهار سالگی تاسیس خود قرار دارد و این در حالی است که در طی این سال‌ها انسان‌های مهمی در آن حضور داشتند و قدیمی‌ترین نشر کشور به گونه‌ای طراحی شده که قرار است انسان‌های مهم و تاثیرگذاری در آن حضور داشته باشند. با توجه به اینکه حوزه تخصصی امیرکبیر علوم انسانی است، پس محتوای کتاب‌های امیرکبیر با آن ارتباط پیدا می‌کند. شما دانش‌آموزان ممکن است نویسندگان و مترجمان آینده کشور باشید و این باعث خوشحالی است که امروز در جمع شما هستیم.

وی در ادامه گفت: رفقا اصل ماجرا این است که یک نشر با آدم‌هایش ساخته می‌شود. با آدم‌هایی که نسبت مستقیم در اثرگذاری و جلو بردن آن دارند. حوزه تخصصی علوم‌انسانی حوزه تاثیرگذاری است که سال‌ها خیلی تخصصی به آن نگاه نشده است. امیرکبیر بزرگترین و قدیمی‌ترین نشر در کشور است. شش هزار و پانصد نوبت کتاب در این نشر به چاپ رسیده است. این در حالی است که برخی از ناشران با پنج عنوان کتاب فعال هستند.

مدیرعامل انتشارات امیرکبیر بیان کرد: انتشارات امیرکبیر یک میلیارد صفحه کتاب به چاپ رسانیده است. مزیت نسبی این نشر این است که در طول این سال‌ها برای قطع کتاب‌ها مجموعه ساخته است. در واقع سپهر فرهنگی هر کتابی معنی خاصی دارد. امیدواریم این نشست سبب تعامل بیشتر در آینده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها