شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
اجرای بیش از ۶۰۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان یزد

یزد - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتابخوانی در استان گفت: همزمان با هفته کتاب بیش از ۶۰۰ برنامه در سطح کتابخانه های عمومی استان اجرا می‌شود.

محمد محسن رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همزمان با این هفته به منظور ترویج کتاب و کتابخوانی بیش از ۶۰۰ برنامه را در کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: ما برنامه‌های خود را با محوریت شعار «آینده خواندنی است» شروع کرده‌ایم و در هر روز از این هفته برنامه‌های خود را به صورت متمرکز و غیر متمرکز دنبال می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی در کشور محسوب می‌شود به طوری که تنها در استان یزد دارای ۱۱۲ باب کتابخانه وجود دارد؛ به‌عبارتی در ازای هر ۱۱ هزار و ۱۷۸ نفر، یک کتابخانه در استان داریم و در این هفته نیز برنامه‌های خود را در این زمینه دنبال می‌کنیم.

رفیعی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما تجلیل از کتابداران، کتابخوان‌های برتر و برگزیدگان کتابخوانی در استان بود که با حضور استاندار یزد و مسئولان استانی در محل استانداری یزد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم ضمن تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان یزد، با حضور پرفسور «اخوان تفتی» از جلد سوم کتاب سنگ آسیاب اثر استاد «سید حسن حیان» رونمایی شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان گفت: بالغ بر دو میلیون و ۴۳۹ هزار جلد کتاب یعنی به ازای هر نفر در استان دو جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

رفیعی با اشاره به زیربنای ۷۱ هزار و ۶۵۰ مترمربعی کتابخانه‌های عمومی استان، بیان کرد: در استان یزد به ازای هر ۱۰۰ نفر نزدیک به ۶ مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از عضویت ۸ و نیم درصدی مردم استان در کتابخانه‌های عمومی استان به تعداد ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ نفر خبر داد و با بیان اینکه سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتاب در استان به‌امانت داده می‌‎شود، گفت: سال‌هاست که «کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» تألیف مرحوم استاد آذریزدی در صدر کتاب‌های پرمخاطب کشور قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط