پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
«انتشارات بنام» با ۴ عنوان کتاب صدرنشین شد

گلستان- در آیین معرفی کتاب سال استان گلستان، انتشارات بنام با ۴ عنوان کتاب در صدر انتخاب هیئت داوران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، هم‌زمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، آیین انتخاب و معرفی کتاب سال استان در عصر پنج‌شنبه با حضور استاندار گلستان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، ناشران و اهالی قلم و دوستداران یار مهربان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

در این مراسم، کتاب‌های «فرهنگ کتولی» اثر حسین شکی، «سمفونی استرآباد» به قلم سیدمحمدمیرموسوی و «سایبرنتیک و جامعه هوشمند» به نویسندگی نصرالله علیمی هر ۳ از انتشارات بنام در فهرست کتاب‌های برگزیده سال استان گلستان قرار گرفتند.

همچنین کتاب‌های «تاریخ شفاهی پزشکی در سرزمین گرگان» به قلم رحمت‌الله رجایی از انتشارات پیک ریحان، «بیزینگ ماشغالامئزدا؛ غوشغولار چاغالار و یاشار اوچین» با عنوان فارسی (مجموعه اشعار ترکمنی برای کودکان و نوجوانان) به نویسندگی موسی قزلجه از انتشارات قلم صحرا و کتاب «قدرت شفابخش داستان‌گویی» اثر حسن صیامیان از انتشارات ویراست نیز با رأی هیات داوران به‌عنوان کتاب‌های برگزیده سال استان گلستان معرفی شدند.

در این مراسم با رأی هیئت داوران همچنین کتاب‌های «نگاهی به تاریخچه جغرافیای طبیعی گرگان و دشت» به قلم مزدک دربیکی از انتشارات بنام، «آسیمه‌های معنا» اثر علی جهانگیری از انتشارات نقره و «پوشاک ترکمن» به نویسندگی سیده فرزانه فتاحی گل نشین از انتشارات ویراست نیز شایسته تقدیر شدند.

در حاشیه این مراسم سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره معیارهای انتخاب بهترین کتاب سال استان گلستان، گفت: بدیع بودن موضوع، رعایت استانداردها در ساختار، فصل‌بندی، نگارش، دستور زبان و گزینش واژگان، رعایت استاندارها در ذکر منابع و مأخذ، بالا بودن عیار علمی محتوای کتاب، بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی، پاکیزگی و آراستگی کتاب از حیث حروف‌چینی، صفحه‌آرایی و چاپ و رعایت استانداردهای تصحیح و ترجمه در خصوص آثار ترجمه و تصحیح‌شده از شاخص‌های آثار بوده است.

الهام متین سپس با اشاره به اینکه داوری آثار به‌صورت ملی بوده است، درباره جایزه کتاب سال گلستان، اظهار کرد: در دومین جایزه کتاب سال استان گلستان آثار در موضوع‌های ۱۰ گانه رده‌بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شده است.

وی افزود: در این دوره درمجموع ۴۳ عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از داوری مرحله اول، ۱۳ عنوان کتاب به مرحله دوم راه یافت که از میان آثار یادشده؛ پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل ۲ نفر از داوران، ۶ عنوان کتاب برگزیده و ۳ عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها