سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
سربازی به وقت مطالعه

لرستان - جمعی از نظامیان فعال حوزه کتاب لشگر ۸۴ ارتش همزمان با هفته کتاب از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، به مناسبت سی‌ویکیمن دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، جمعی از نظامیان فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی لشگر ۸۴ ارتش از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بازدید کردند و از نزدیک با خدمات این کتابخانه آشنا شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این بازدید با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در میان اقشار مختلف جامعه در هر پایگاه اجتماعی و سطح تحصیلی از وظایف و اولویت‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است، بیان کرد: نیروهای نظامی همانند سایر افراد از این قاعده مستثنی نیستند و می‌توانند توجه ویژه‌ای به مطالعه داشته باشند.

سیدسجاد راستخانه با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی با فراهم کردن شرایط مساعد و اجرای برنامه‌های فرهنگی کتاب‌محور میزبان اقشار مختلف مردم به ویژه در مناسبت‌های خاص هستند، گفت: بسیاری از افراد فکر می‌کنند در طول دوران خدمت وظیفه زمانی برای انجام دیگر فعالیت‌ها برای سربازان باقی نمی‌ماند؛ در حالی که در دوران خدمت وظیفه با یک برنامه‌ریزی صحیح می‌توان این دوران را به یک دوره مفید و پربازده تبدیل کرد.

سربازی به وقت مطالعه

وی ادامه داد: مطالعه و ترویج کتابخوانی یکی از بهترین راهکارهای مفید و عملی برای استفاده مفید در دوران خدمت وظیفه در میان سربازان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اینکه لشگر ۸۴ لرستان دارای ۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی است، افزود: کتابخانه مشارکتی شهید بابایی ویژه سربازان وظیفه و کتابخانه مشارکتی پیامبر اعظم (ص) به نیروهای کادری و خانواده‌هایشان خدمات ارائه می‌دهد.

راستخانه گفت: فعالیت دو باب کتابخانه در این مکان نظامی بسیار قابل تقدیر است و نشان‌دهنده توجه ویژه این قشر به مقوله کتاب و مطالعه دارد.

سربازی به وقت مطالعه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها