یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
«فلسفه ابن‌سینا: شرحی نو بر الهیات شفا» به چاپ دوم رسید

چاپ دوم کتاب «فلسفه ابن‌سینا: شرحی نو بر الهیات شفا» با تکیه بر درسگفتارهای استاد محمدحسین حشمت‌پور از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فلسفه ابن‌سینا: شرحی نو بر الهیات شفا» با پژوهش و نگارش حمیدرضا خادمی منتشر شده است و توجه خاصی به الهیات دایره‌المعارف شفا اثر ابن‌سینا دارد.

در بخشی از کتاب آمده است: «بخش الهیات دایره‌المعارف شفا، در درازنای تاریخ فلسفه، همواره مورد توجه فیلسوفان اسلامی و غربی بوده است و در روزگار معاصر نیز همچنان اثری کلاسیک و مهم در خوانش فلسفه اسلامی به شمار می‌آید. مقالۀ نخست الهیات شفا از جوانب مختلف در خورِ تحقیق و بررسی است. از مهم‌ترین آن، نحوه ورود به بحث از موضوعات فلسفی به لحاظ آموزش فلسفه است. ابن‌سینا در مقالۀ نخست با هدف ترسیم جایگاه فلسفه و مرور مهم‌ترین مسائل فلسفی، فضای ذهنی مخاطب را برای ورود به مباحث تفصیلی آماده می‌کند. این شیوه در فرایند آموزش از منظر روان‌شناسی یادگیری، مطلوب و مفید تلقی می‌شود».

چاپ دوم کتاب «فلسفه ابن‌سینا: شرحی نو بر الهیات شفا» توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب در ۳۷۶ صفحه و به قیمت ۲۰۹ هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط