یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
اهدای ۵۹۰۰ جلد کتاب در جشنواره مردمی نذر کتاب اوز

فارس- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز از اهدای ۵ هزار و ۹۰۰ جلد کتاب در جشنواره مردمی نذر کتاب خبر داد.

فوزیه زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، با اشاره به برگزاری سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان اوز اظهار داشت: کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به یاری آن از تباه شدن مصون می ماند و حاصل تجربه و آموخته‌هایی در درازمدت است و سهم کتاب را در انتقال دانش بشری نسبت به ابزار دیگر نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه بیست و سوم آبان ماه، آغاز گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و مقام کتابدار است، افزود: انتخاب این روز یادآور تقویت فرهنگ مطالعه و گسترش سطح آگاهی عمومی است.

به گفته زارع، شهرستان اوز از دیرباز در مقوله کتاب و کتابخوانی بسیار مطرح است؛ قدمت اولین کتابخانه در این شهرستان به سال ۱۳۴۶ بر می‌گردد؛ سرمایه‌گذاری مردم اوز در زمینه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه نشان از دور اندیشی این مردم فهیم دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اهدافی که این مجموعه و مسئولان آن به صورت چشم انداز طولانی مدت در برنامه‌های کاری خود دنبال کرده‌اند، توجه به گسترش فضا در حوزه کودک و نوجوان بوده است، ادامه داد: سعی بر آن بوده که این مراکز برای مردم یک مجتمع فرهنگی عظیم باشد و در طراحی زیرساخت‌ها برپایی تمام بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

زارع افزود: باید توجه داشت که همه اینها نیاز به نگهداری اصولی دارد، حفاظت از زیرساخت‌های فرهنگی نیاز حیاتی یک جامعه است که این مجموعه با همکاری خیرین نیکوسرشت شهر اوز، تمام تلاش خود را به کار برده که آن را شناسایی کند و بهبود بخشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اوز با تاکید بر اینکه در سی و یکمین هفته کتاب، کتابخوانی، آینده خواندنی می‌شود، گفت: برنامه‌های شاخص و اجرایی شهر اوز در هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار به شامل برگزاری اختتامیه جشنواره مردمی نذر کتاب با بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ جلد کتاب، کارگاه آموزشی نقاب و سایه از کتاب تجربه استقلال با همکاری موزه عروسک‌های اوز، برگزاری جشن کتاب در روستای قلات، نشست کتابخوانی «من یار مهربانم» با همکاری اداره ورزش و جوانان در فیشور، تجلیل از مقام کتابدار و کتابخوانان فعال شهرستانی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران و مسئولان ادارات همراه با معرفی و خوانش کتاب، گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار در مراسم اختتامیه مسابقه لهپرگاله با همکاری اداره ورزش و جوانان، عضویت رایگان، برگزاری جشن کتاب به مناسبت هفته کتاب در تمامی کتابخانه‌های سطح شهرستان است.

وی اظهار امیدواری کرد: این هفته فرصتی برای ترویج بیشتر و بهتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی باشد و سرانه مطالعه برای کشور در سال‌های آینده به حد اعلا برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها