شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
نمایش «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» کودکان ایسینی را به درنگ واداشت

هرمزگان - مسئول کتابخانه فرهیختگان ایسین بندرعباس گفت: نمایش «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» کودکان ایسینی را به درنگ واداشت.

مسئول کتابخانه فرهیختگان ایسین بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برگزاری نمایش «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» کودکان ایسینی در این کتابخانه خبر داد و گفت: این نمایش ضمن ایجاد شور و هیجان در کودکان، آنها را به درنگ و اندیشه واداشت.

زهرا پورحسن ادامه داد: نمایش «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» به مناسبت هفته کتاب و با هنرمندی اعضای کودک کتابخانه عمومی فرهیختگان ایسین از سروده افسانه شعبان‌نژاد از منابع دومین جشنواره هدهد سفید برگزار شد.

وی ادامه داد: این کتاب، مجموعه ۵ شعر - نمایش است که کودکان با بازی در هر یک، نقش‌های متفاوتی را تجربه می‌کنند و با موضوعات متنوعی آشنا می‌شوند.

شعر نمایش اول با نام «آی به اتاق رفته بودی؟» درباره‌ی اعضای بدن یک عروسک است که با سئوال و جواب به کارکرد اعضا می‌پردازد و کودکان می‌توانند طی خواندن شعر و اجرای نمایش عروسکی درست کنند.

در شعر نمایش «ساحل ساحل دریا» هر یک از جنگل، کوه، خورشید و دریا شخصیتی مستقل دارند و کودکان می‌توانند با بازی در نقش آن‌ها با محیط زیست بیشتر انس بگیرند.

در شعر نمایش سوم «من چی بشم» کودکان جای حیواناتی مثل مرغ و بزغاله و گاو قرار می‌گیرند و با خوراک و صدای آن‌ها آشنا می‌شوند.

در شعر نمایش «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» کودک با رنگ‌ها آشنا می‌شود. و در شعر نمایش آخر شخصیتِ خاله‌جان لباس‌های مختلف را می‌دوزد. کودک آن‌ها را به تن می‌کند. در پایان کنار خاله‌جانش می‌نشیند و از او تشکر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها