چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
مهمترین دغدغه فرهنگی ترویج کتابخوانی است/ گردش اقتصادی ۱۲ هزار میلیارد تومانی صنعت نشر کشور

آذربایجان شرقی- مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، مهمترین دغدغه فرهنگی حال حاضر کشور را ترویج کتابخوانی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، علی رمضانی عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: تلاش مجموعه وزارت ارشاد در برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی، علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، تلطیف فضای شهری و اجتماعی است.

وی یادآور شد: افزوده شدن کتاب به فضای تبلیغات شهری و برپایی رویدادهایی همچون رونمایی کتاب، افتتاح کتابخانه و تجلیل از نویسنده و مترجم، عامل تلطیف و ارتقای روحیه شهروندان است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه کتاب تبریز پس از چهار سال وقفه حاصل تلاش وزیر ارشاد و استاندار آذربایجان شرقی است، تصریح کرد: وزیر ارشاد به دلیل همراهی رییس جمهور در سفر تاجیکستان امکان حضور در این جمع نیافت.

چیدمان نمایشگاه کتاب برای اولین بار به صورت موضوعی

رمضانی با اشاره به برخی چالش‌های دوره های قبل در نمایشگاه‌های کتاب افزود: پس از مطالعات و آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، تصمیم بر آن شد که برای اولین بار، نمایشگاه کتاب به صورت موضوعی چیدمان شود.

مهمترین دغدغه فرهنگی ترویج کتابخوانی است/ گردش اقتصادی ۱۲ هزار میلیارد تومانی صنعت نشر کشور

وی ادامه داد: وقتی به مردم می‌گوییم کتاب بخوانید، تازه آنها را وارد وادی سرگردانی می‌کنیم چراکه بدون مشاور و راهنما انتخاب از بین سالانه ۷۰ هزار عنوان کتاب چاپ اولی، کاری دشوار است.

رمضانی تصریح کرد: امروز حضور راهنمایان کتاب در نمایشگاه کتاب تبریز می‌تواند ضمن پاسخ به سئوالات مردم، مشاوره‌های لازم را به آنها در خرید کتاب ارائه دهد.

فعالیت ۵۰ هزار نویسنده، مترجم و مصحح در کشور

وی با بیان اینکه ۵ هزار ناشر و ۵۰ هزار نویسنده و مترجم و مصحح در کشور فعال هستند، گفت: مجموع اقتصاد صنعت نشر کشور امسال به ۱۲ هزار میلیارد تومان می رسد و برخلاف تصور خیلی‌ها، صنعت نشر اولین صنعت فرهنگی کشور از نظر اقتصادی، تعداد فعالان و میزان اثرگذاری است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: این پتانسیل در جایی باید عرضه شود و نمایشگاه‌های کتاب بهترین عرصه برای این منظور است.

به گزارش ایبنا؛ هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز، یازدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و نخستین نمایشگاه عفاف و حجاب پس از چهار سال وقفه از چهارشنبه هفدهم تا یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه ۱۴۰۲، از ساعت ۱۰ الی ۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها