سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
تأکید بر پرداخت معوقات سهم نیم درصد شهرداری‌های استان زنجان

زنجان- جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های زنجان با تأکید بر پرداخت معوقات سهم نیم درصد شهرداری‌های استان برای تکمیل کتابخانه‌های عمومی و کودک و نوجوان محور شدن برنامه‌های هفته کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان زنجان با تأکید بر برنامه‌های هفته کتاب و لزوم استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه نسل کودک و نوجوان برگزار شد.

فرماندار شهرستان طارم در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اشاره به اهمیت ترویج کتابخوانی میان قشر کودک و نوجوان گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان یکی از اهداف ما است و تحقق این مهم نقش مهمی در پیشرفت و توسعه کشور ایفا می‌کند.

رضا انبارلو ضمن تأکید بر ترویج مطالعه به صورت حضوری و مجازی بیان کرد: مدارس بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به شمار می رود و کتابخانه های عمومی با هماهنگی مدارس می توانند در تبلیغ و گسترش کتابخوانی موثر واقع شوند.

«عبدالحسین بختیاری» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرمدره نیز ضمن تاکید بر تغییر رویکرد ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی اضافه کرد: درحال حاضر رسالت کتابخانه‌ها فراتر از صرفاً امانت کتاب و سالن مطالعه است؛ کتابخانه یک باشگاه فرهنگی اجتماعی است و در این راستا باید متناسب با نیازهای روز جامعه حرکت کنیم.

وی با تأکید بر هویت بخشی به کتابخانه‌های عمومی گفت: باید از طریق استفاده از ابزار تبلیغات و اطلاع رسانی، ارائه خدمات متناسب با نیازهای روز جامعه و برگزاری برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت کتابخانه و تاثیر آن بر اهالی منطقه را در عمل نشان دهیم.

تاکید بر پرداخت معوقات سهم نیم درصد شهرداری‌های زرین آباد و حلب

«سید مهدی موسوی» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه هم در جلسه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بیان کرد: امسال برنامه‌های هفته کتاب متنوع بوده و ویژه همه گروه‌های سنی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و معرفی برنامه های کتابخانه های عمومی است؛ از همین رو در این هفته طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی را هم در دستور کار قرار خواهیم داد.

«روح الله جعفری» فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایجرود نیز در جلسه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ضمن تاکید بر پرداخت معوقات سهم نیم درصد شهرداری‌های زرین آباد و حلب اضافه کرد: دستیابی به اهداف فرهنگی نیازمند همت جمعی همه دستگاه‌ها است و در این راستا امیدواریم شهرداری ها و دهیاری ها همکاری لازم را داشته باشند.

«جواد سلیمی» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایجرود به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه عمومی شهرستان ایجرود پرداخت و برنامه‌های آتی کتابخانه‌های این شهرستان را تشریح کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط