چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
رونمایی از کتاب‌های حوزه فرهنگ بومی در روز مازندران

مازندران-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: همزمان با هفته بزرگداشت روز مازندران، به همراه دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، کتاب‌های حوزه فرهنگ بومی هم رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، احسان آهنگر پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری بزرگداشت روز مازندران، اظهار کرد: روز مازندران تجلی هویت تاریخی و دینی مردم این استان است که داوطلبانه و هوشمندانه دین مبین اسلام را پذیرفته و حکومت دینی را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه پیوند عمیقی بین مردم این خطه و خاندان اهل بیت (ع) وجود دارد، افزود: مردم مازندران با انتخاب خود، نخستین حکومت شیعی را بنا نهادند و آغوش پر مهر خود را برای نوادگان خاندان عصمت و طهارت، گشودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در بزرگداشت هفته مازندران و رونمایی از کتاب‌های حوزه فرهنگ بومی، گفت: در راستای احیای هویت بومی بین نسل جوان و نوجوان و انتقال آن به نسل‌های بعد، ترویج فرهنگ شیعی و علوی، گفتمان‌سازی و معرفی توان‌مندی‌ها، معرفی مفاخر و مشاهیر و همچنین اشاعه سبک زندگی ایرانی و اسلامی، برنامه‌های این هفته از ۱۳ تا ۲۰ آبان برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه نشست‌های مختلف ستادی در سطح استان به ریاست معاون سیاسی استاندار با عنوان ستاد گرامیداشت روز، برگزار شد، تصریح کرد: برآیند این نشست‌ها علاوه بر برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب، منجر به انتخاب شعار اصلی «مازندران دیار نام‌آوران پاک‌آیین» شد، این شعار را با استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی و نخبگان، احصا کردیم.

آهنگر با اشاره به اینکه راهبرد اصلی در هفته مازندران، مردمی‌سازی برنامه‌های این هفته است، ادامه داد: ماندگاری و نهادینه شدن برنامه‌های روز مازندران، در گرو حضور مردم است، باید از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه استفاده کنیم و بستر برای حضور مردم فراهم شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل این اتفاق رخ داده و گروه‌های خودجوش مردمی وارد صحنه شدند و برنامه‌هایی در مازندران و پایتخت برگزار کردند، خاطرنشان کرد: امسال هم انجمن مازندرانی‌های مقیم تهران در این زمینه برنامه‌های متنوعی دارد ضمن اینکه در عملیاتی‌سازی این برنامه‌ها ظرفیت مردمی را پای کار آوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: روز ملی مازندران بهانه‌ای برای بازخوانی ریشه‌های تاریخی، فرهنگی، گسترش شعائر دینی و حفظ آداب و رسوم است.

این مسئول با بیان اینکه مازندران تاریخ درخشانی دارد و این را قبل و بعد از اسلام می‌توان مشاهده کرد، افزود: مردم مازندران در صفوف شکل‌گیری انقلاب اسلامی حضور داشتند و در دفاع مقدس هم لشکر ۲۵ کربلا جزو نیروهای خط‌شکن بود.

آهنگر گفت: باید از همه کسانی که در نقش‌آفرینی این تاریخ ارزشمند، تلاش کردند قدردانی کنیم و حق مطلب را بجای آوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها