دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
تلاش بنیاد رضوی، گسترش معارف و سیره امام رضا (ع) در سطح کشور و جهان است

ایلام - مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: تلاش بنیاد رضوی، بسط و گسترش معارف و سیره امام رضا (ع) در سطح کشور و جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، مرتضی سعیدی‌زاده ظهر دوشنبه در آئین نخستین همایش بین المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی گفت: همت بنیاد رضوی بسط و گسترش معارف و سیره امام رضا (ع) در سطح کشور و جهان است.

وی ادامه داد: انسان‌ها طبق روایات، احادیث و ایات قرآن کریم در نزد خداوند حرمت و کرامت دارند، اما شان و جایگاه انسانیت در جوامع غربی به شدت پایمال شده است.

سعیدی‌زاده ادامه داد: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه که با سکوت و حمایت جوامع غربی همراه است، نمونه‌ای بارز از پایمال شدن کرامت انسانی است.

مدیرعامل بنیادبین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) افزود: در جوامع اسلامی اگر کرامت و جایگاه مردم توسط کارگزاران حفظ شود، جامعه به سمت سیره اهل بیت (ع) سوق پیدا خواهند کرد.

سعیدی‌زاده ادامه داد: جمهوری اسلامی از دهه ۷۰ تاکنون در صدد تشکیل یک حکومت اسلامی بر اساس معیارهای اهل بیت (ع) است.

وی تاکید کرد: بنیاد امام رضا (ع) با پرداختن به این موضوع مهم، راهبردها و مبانی حکمرانی اسلامی را مورد پژوهش قرار داده و رسیدن عملی به حکومت جهانی اسلامی نیازمند پرداخت نظری و پژوهشی در سیره عملی اهل بیت (ع) است.

وی گفت: مسئولان استان ایلام برای برگزاری این همایش با محوریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه برتر کشور یک جریان علمی و فرهنگی را بنیان نهادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها