یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
نقد و بررسی کتاب «نسبت عدالت و آزادی در منظومه‌ی فکری آیت‌الله خامنه‌ای»

کتاب «نسبت عدالت و آزادی در منظومه‌ی فکری آیت‌الله خامنه‌ای» نوشته میثم قهرمان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «نسبت عدالت و آزادی در منظومه‌ی فکری آیت‌الله خامنه‌ای» نوشته میثم قهرمان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی نقد و بررسی می‌شود.

مولف در کتاب «نسبت عدالت و آزادی در منظومه‌ی فکری آیت‌الله خامنه‌ای» تلاش کرده از رهگذر بررسی و تحلیل مفاهیم «آزادی» و «عدالت» نزد آیت‌الله خامنه‌ای، نسبتِ این مفاهیم در منظومه فکری ایشان را مورد مداقه قرار دهد.

مفاهیم «آزادی» و «عدالت» دو مفهوم کلیدی در علوم انسانی به‌شمار می‌روند، به‌طوری‌که به‌سختی می‌توان منظومه‌های فکری منسجمی را در حوزه علوم انسانی یافت که به این دو مفهوم یا نسبت میان آنها نپرداخته باشند. بر این اساس نمی‌توان از تمدن نوین اسلامی سخن گفت و در باب مفاهیم آزادی و عدالت و نسبت درخور میان آنها نزد اندیشمندان و رهبران فکری و سیاسی اسلامی نیندیشید. در این کتاب تلاش شده از رهگذر بررسی و تحلیل مفاهیم «آزادی» و «عدالت» نزد آیت‌الله خامنه‌ای، نسبتِ این مفاهیم در منظومه‌ی فکری ایشان مورد مداقه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها