دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۰
جایزه شهید اندرزگو توانسته در مقابله با تطهیر پهلوی موثر باشد

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید اندرزگو پیشرو مبارزه انقلابی و پیشکسوت جهاد و شهادت بود و نقش مهمی در این عرصه ایفا کرد.

سرویس تاریخ و سیاست خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم پایانی سومین دوره جایزه ادبی شهید سیدعلی اندرزگو با گرامیداشت یاد شهدای غزه گفت: سابقه مبارزه مقاومت در موضوع فلسطین به سال‌ها پیش از تاسیس رژیم جعلی می‌گذرد از آن زمان تا حالا پیروزی به این شکل تجربه نکرده بودند و سیلی سختی به رژیم صهیونیستی زدند و آنها با ددمنشی در حال مقابله هستند و کودکان بسیاری را کشتند که نسل‌کشی بزرگی است.

وی ادامه داد: جریان رسانه‌ای پشت این نسل‌کشی ایستاده است اهالی فرهنگ در این میدان از جریان فلسطین خوب طرفداری کردند که امیدوارم ادامه داشته باشد و در کشتی که جمهوری اسلامی برای غزه خواهد فرستاد تعداد زیادی از اهالی رسانه خواستند روایت این مبارزه را ثبت کنند که البته فرستادن همه مقدور نیست.

او افزود: سیدعلی اندرزگو و دوستانش در موتلفه بعد از آن اعدام انقلابی صورت گرفت و حسنعلی منصور را کشتند پس از توهینی که او به امام خمینی کرد به همین دلیل گلوله به دهانش شلیک شد والا نخست‌وزیر پانزده خرداد اسدالله علم بود و باید او اعدام انقلابی می‌شد اما بعدها جمعی از دوستان اندرزگو علت اعدام انقلابی منصور را چنین روایت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید اندرزگو پیشرو مبارزه انقلابی و پیشکسوت جهاد و شهادت بود و نقش مهمی در این عرصه ایفا کرد. در خانواده اندرزگو تعریفی چند کلمه‌ای بود که مجاهد راه خدا بود و فقط برای خدا کار می‌کرد. اندرزگو چنین مجاهد بزرگی بود و او را زود از دست دادیم اما خون پاکش رادر تداوم و شکوه و جلال نهضت امام خمینی مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: از دست‌اندرکاران و هیات داوران جایزه هم تشکر می‌کنم که این جایزه را به خوبی داوری کردند. جایزه حرکتی در مقابله با تطهیر تاریخ پهلوی است. یادم هست زمانی خدمت سید حمید روحانی رفتیم گفت امام فرمود بروید از این پدر و پسر بنویسید که فردا نگویند انوشیروان عادل بود! ما در عرصه تاریخ تلاش کردیم که روزی به عنوان روز تاریخ‌نگاری اسلامی ثبت شود و باید تلاش شود تحلیلی برای سید حمید روحانی داشته باشیم. همچنین از سید روح‌الله حسینیان که در گمنامی در ایام کرونا درگذشت باید در فرصت مناسب از او تجلیل شود. از ناشران تشکر می‌کنم که پای کار آمدند و با انتشار آثار خوبی به جایزه کمک کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها